Jeg har længe gået med tanken om at skrive den ultimative e-bog om online markedsføring. Der er så mange muligheder for at gøre sig synlig på internettet, men alt for få virksomheder kender og udnytter dem.
Der er rigtigt meget læsestof om online marketing på internettet, men kvaliteten er svingende, og guldkornene er til tider sjældne. Derfor har vi skabt Hecata – som kan ses som den største og mest opdaterede e-bog om online markedsføring. Konceptet er, at vi betaler eksperterne for at levere gode konkrete indlæg, hvor læserne bliver klædt på til at bruge fiffene direkte i deres markedsføring.
For at sparke det hele i gang, så har deltagerne på Marketing Camp gratis adgang i et helt år. Men du kan også nøjes med adgang til Hecata. 1000 kr for 100 artikler.
Online markedsføring er mange ting
Der mange muligheder og vinkler på online markedsføring. Det har jeg erfaret igennem min podcast PotterCut. Podcasten har givet mig et fantastisk netværk af vildt dygtige folk, eksperter med hver sin vinkel på markedsføring på internettet. Dette har fået mig til at forstå, at jeg ikke skal være alene om skrive den ultimative bog om markedsføring. Selvfølgelig skal jeg gøre sammen med dem. Sammen skal vi skrive den ultimative opdaterede e-bog om online markedsføring.
20 skarpe online marketing hoveder.
e-bogen skrives mandag, onsdag og fredag. Hver uge, de næste mange år. De første 9 kapitler er allerede skrevet. Ikke alene bliver det den mest opdaterede e-bog…. Med tiden går det hen og bliver den største….
Artiklerne skrives løbende af 20 eksperter, der alle bliver betalt for at levere kvalitet og brugbare ”take aways” til læserne og deres virksomheder.
Gode emner og vinkler
Her er en lille smag af de emner og forfattere du kan opleve på Hecata.
Michael Aagaard – webtekst magiker. Michaels første indlæg er:
Webtekst – 3 ting du nemt kan optimere for at få flere konverteringer
Din webtekst har en direkte og målbar effekt på din konverteringsrate, og du kan opnå imponerende resultater alene ved at tweake din webtekst. Her får du en guide til 3 ting, der er nemme og oplagte for dig at optimere på dit eget website.
Thomas Rosenstand – søgemaskineoptimeringsekspert og e-bogsforfatter. Rosenstand har lagt ud med et indlæg om Google+.
Hvis du ikke har Google+ på din hjemmeside, har du enten sovet i timen, eller også tilhører du den meget lille og udsøgte skare, der har valgt at ignorere det faktum, at den søgemaskine, der leverer tæt på 95% af alle søgeresultater i Danmark, snart implementerer det koncept, der kaldes “Search Plus Your World” på google.dk også.
Frank Hellerup Madsen er fænomenal til Google Adwords – og seo. I hans første indlæg fortæller han dig, hvordan du kan forbedre sin søgemaskineoptimering ved at bruge Adwords.
Casper Blom er klassens frække dreng. Og det er derfor han er med. Det røber overskriften på Caspers første indlæg: Køb en krop og få et par links.
Thomas Bigum er hamrende stærk på Facebook – og tager fat i det vi alle gerne vil vide: Om der er ROI på Facebook?
Den næste forfatter er endnu et scoop: Mikael Lemberg – vores mand ved Facebook i Dublin. Han står med næsen i bogen og lover nørdede og tekniske indlæg om Facebook.
Christina Klitsgaard fortæller dig, hvordan du bruger dine nyhedsbreve i din markedsføring. Hun lærer dig, hvordan email marketing laver emails om til penge.
Morten Vadskær er nordjysk e-købmand. Hans indlæg tager altid udgangspunkt i ”Show me the money”.
Jacob Kildebogaard ved alt hvad der er værd at vide om Google Analytics. Han kommer med konkrete tips til, hvordan du bruger Google Analytics i din hverdag.
Rasmus Himmelstrup skriver om local search, og hvordan du kan bruge det til at profilere din virksomhed i søgemaskinerne.
Oplev skribenterne Live
Du kan opleve holdet bag Hecata på Marketing Camp 2012. En hel dag om online markedsføring med 24 oplægsholdere. Derudover er der lagt op til en god omgang networking om aftenen.
Hvem synes du vi mangler?
Vi 7 pladser tilbage – og dermed også plads til 7 andre emner. Vi har nogle i tankerne, men endnu ikke fast besluttede. Har du nogen du har lyst til at foreslå – eller mener du tænker kunne være interessante at få dækket? Smid en kommentar eller en mail.
Synes bestemt Søren Sprogø mangler på listen… Hans blog oser af kvalitet og han vil helt sikkert kunne bidrage til værket…
Super forslag Sune. Søren Sprogø skriver fantastiske blogindlæg – og der er helt sikkert plads til nogle Webshop indlæg. Tak for forslaget.
RT @ibpotter: 100 artikler om online markedsføring http://t.co/LTRJ1zMv
Den ultimative danske e-bog om online markedsføring http://t.co/WU29Kgew
Hvad med Mogens Møller? Synes han har gang i noget spændende omkring usability
RT @ibpotter: Den ultimative danske e-bog om online markedsføring http://t.co/43gpmC4c
RT @ibpotter: Den ultimative danske e-bog om online markedsføring http://t.co/lsOYCxRU
RT @ibpotter: Den ultimative danske e-bog om online markedsføring http://t.co/lsOYCxRU
Mogens Møller er også med på Marketing Camp 2012. Han er skarp på både usability og kan noget med brugertests… godt bud. Tak.
Hej Potter,
Skriv mig straks op til et eksemplar.
Med de skribenter, som arbejder på bogen, må den blive intet mindre end fantastisk.
Så.. Hit med den bog
@john – du kan få adgang til den med det samme. Og få et nyt kapitel hver mandag, onsdag og fredag. Hop over på http://www.hecata.dk – tilmeld dig og kast dig over de 9 første kapitler.
Og på mandag får du kapitel nummer 10 😉
Potter
Bliver sikkert en super bog 😉
100 danske artikler om online markedsføring http://t.co/Yg7XnmFf og også nogle om #local http://t.co/PKWM3O3x
100 danske artikler om online markedsføring http://t.co/Yg7XnmFf og også nogle om #local http://t.co/PKWM3O3x
100 danske artikler om online markedsføring http://t.co/Yg7XnmFf og også nogle om #local http://t.co/PKWM3O3x
100 danske artikler om online markedsføring http://t.co/Yg7XnmFf og også nogle om #local http://t.co/PKWM3O3x
Der mangler måske én til at skrive om affiliate-marketing – altså set fra sælgerens side. Jeg har ingen bud på navne.
Og så synes jeg også, at der mangler én, der kan skrive mere generelt om online markedsføring set fra de virksomheder, der skal bruge markedsføringen til at sælge mere – og ikke kun fra dem, der sælger markedsføringen.
Det kan f.eks. være set fra en mellemstor eller større onlinebutiks vinkel, så man kan høre om, hvordan de integrerer tingene i deres verden – hyrer de blot eksperterne, eller hvordan får de det til at fungere i hverdagen?
Der er mange, der enten fokuserer på AdWords eller på SEO eller på nyhedsbreve eller på Facebook, men hvordan lykkes det at håndtere det hele set fra virksomhedens side? Mange hyrer måske en SEO-ekspert den ene måned og en AdWords-ekspert i det efterfølgende regnskabsår, men hvordan får man det til at hænge sammen som virksomhed?
100 danske artikler om online markedsføring http://t.co/Yg7XnmFf og også nogle om #local http://t.co/PKWM3O3x
Den ultimative danske e-bog om online markedsføring http://t.co/WU29Kgew
Spændende tiltag. Et par forslag:
Dig selv om podcast. Christian Buch om Twitter.
Cammilla Rysgaard om medlemssider. Jacob Bøtter om NQ.
Rigtigt godt input @Johnny. Jeg har en i tankerne, som sidder med sit eget team på 17 interne marketing ansatte. Om han kan tage sig tid til at skrive skal jeg have fundet ud af. Men han har netop “overblikket”.
Tak for godt input.
RT @rasmusgi: 100 danske artikler om online markedsføring http://t.co/iLWTKBDt og også nogle om #local http://t.co/OWvbxpkQ
Den ultimative danske e-bog om online markedsføring http://t.co/WU29Kgew
det er fint med alle de indlæg, men syns jeg af og til mangler rent praktisk, hvad gør man og priser på det.
syns det er svært som “novice” at navigere rundt
RT @ibpotter: 100 artikler om online markedsføring http://t.co/TzCXNJGn
@Anne – Tænker du på hvad det koster at få andre til at køre f.eks. annoncer på Google og søgemaskineoptimering? Et slags “produktark”?
RT @ibpotter: Den ultimative danske e-bog om online markedsføring http://t.co/vlFOoeJh
Hej Ib,
det er et godt tiltag, og et koncept jeg også har haft liggende i skuffen et stykke tid – dejligt at se, at det nu bliver til virkelighed!
Der mangler helt klart en skarp CRO/usability mand (kvinde) på listen. Benjamin Gundgaard er naturligvis oplagt. Og Mogens Møller som Kurt Moskjær foreslår.
Hvornår har I planer om at markedsføre Hecata ud over den her blog og i forbindelse med Markedsføringscampen? Amino-indlæg, reel spredning på G+, E-Universe og alle de andre muligheder, man kunne tænke sig – venter I, til I har “nok at byde på”, eller ligger der andet bag her?
Det er et ekstremt spændende projekt med et godt hold, så jeg undrer mig bare over, at det ikke er blevet spredt mere endnu. Jeg stødte på det tilfældigvis på Markedsføringscampens side. 🙂
God pointe Halfdan. Og vi er godt i gang – og kan gøre meget, meget mere…. men hold da op det trækker tænder at starte et par projekter af denne størrelse…
Vi bruger de kanaler vi kender – nyhedsmail, LinkedIn, Facebook, blogs, e-univers, Google+ og analogt PR.
Lige Amino er lidt svær. Som Ekspertblogger har jeg lovet ikke at promovere egne aktiviteter. Og det respekterer jeg.
Nu tror jeg også vi er ved at kunne se tid til at få det sparket godt i gang.
Og tak for interessen. Og det venligt spark 😉
Lyder som nogle spændende folk, så det kan da kun blive godt!
…Ak, der skulle være flere timer i døgnet – har endnu ikke fået læst de sidste to købte ebøger, der nu er flere måneder gamle, så skal “lige” have dem læst først..
Er fer forresten planer om et lave noget reel ebogs-værk ud af det – eller er “ebog” bare lettere at kommunikere end “ekspertblog med betalingsadgang”?
Denne e-bog får ikke lov til at ligge og blive gammel: med et kapitel hveranden dag, dugfrisk og opdateret viden, hjælper jeg dig med at få læst løbende 😉
Udtrykket e-bog er måske lige kækt nok. Det er for at få forståelsen af, hvorfor jeg har lavet Hecata.
Og ja – jeg har da tænkt tanken med en e-bog… ville være oplagt. De 9 artikler der er skrevet er helt fantastiske…
Jeg synes Søren Riisager fortjener en plads i bogen. Han ved om nogen hvordan man skaffer gode placeringer, på både de rigtige og forkerte måder. Jeg synes han er en fin skæv og ærlig vinkel på mange områder.
Jeg må tage hatten for selve konceptet, men det skal godt nok være meget unikt og godt content for at jeg ville betale 1.000 dkk om året. Der er dog ingen tvivl om, at uddannelse i et så specifikt felt kræver, at man lægger nogle penge på bordet.
Mange af disse mennesker har deres egne blogs og er aktive alle mulige andre steder med råd og vejledning (ofte endda gratis). Hvordan sikrer I, at niveauet bliver højt. Har de skrevet under på, at de vil give sig selv og deres viden 100% eller hvordan? Det er ikke for at være kritisk overfor ideen, men jeg vil blot bare gerne vide hvor forskellen ligger – giver det mening?
Hvis jeg skal give input på noget, der mangler, så vil jeg sige noget om kreativitet og udvikling af ideer/kampagner indenfor online markedsføring (Disclaimer: det er blandt andet sådan en verden, jeg er den del af). Jeg synes desværre, at online markedsføring ofte har en tendens til udelukkende at være noget, der skal måles og vejes. Men kreativitet, den gode ide og kampagner har vel også en berettigelse?
God weekend, Simon
Jeg forstår dine spørgsmål.
Kvaliteten er garanteret ved, at vi betaler dem for at levere kvalitets indlæg, indlæg hvor der bare SKAL være et Take Away til læserne. De skal have noget konkret med hver artikel, noget de kan bruge med det samme i deres markedsføring. Og netop det at de bliver betalt er hele kimen. For så kan vi stille krav!!
Allerede nu har medlemmerne af Hecata “tjent” de 1000 kr. Enten fordi de deltager i MarketingCamp – og dermed har fået biletten 1000 kr. billigere. Eller også ved at have brugt nogle af de fif der er kommet i de første 9 indlæg.
Flere af skribenterne giver også rabatter på deres e-bøger, kurser og oplæg.
Sådan nogen som os to, der har fundet de gode blogs, bruger nyhedslæseren og tager os tid til følge Twitter, Google+, Facebook osv. har allerede adgang til mange af informationerne.
Men har du ikke tiden eller lysten – så er kommer Hecata til at dække det behov. Og det kan jeg se at der er brug for. Og derfor har jeg kastet mig ud i projektet.
Der er plads til Hecata – og der er rigtig mange virksomheder der har brug for det kærlige skub Hecata kan give. Jeg vil elske at have kunder der følger Hecata, så vi kan satse på de ting der virkeligt rykker…
Jeg er sikker på, at det også vil være en tudse værd for dig.
Og virkeligheden er min udfordring at finde dem der er hamrende gode – men som ikke blogger. For der er virkligt noget at hente….
Det er hvad jeg har tænkt… men forstår udemærket dine spørgsmål. Og tak for at du gider Simon.
Og jeg er med på at der mangler det kreative. Men jeg har også brug for at det er konkret. Læserne skal kunne bruge det til noget i deres egen markedsføring. Og her savner jeg et godt bud på en der kan løfte den opgave.
Hej Potter,
Jeg er helt sikker på, at Hecata har en kæmpe berettigelse og som du selv siger, så vil mange få kæmpe gavn af et website som dette. Jeg vil sikkert også med tiden anbefale projektet til folk, der gerne vil vide noget hurtigt, nemt og løbende blive klogere.
Og tak for svaret – jeg er sikker på, at de nok skal levere kvalitet 🙂
Det kan også være, at kreativiteten kommer af det folk læser. Det kunne man jo håbe.
/Simon
Den ultimative danske e-bog om online markedsføring http://t.co/WU29Kgew
Spændende projekt. Jeg følger med og har allerede læst et par af artiklerne. Med hensyn til MarkeTing Camp 2012, så mangler jeg stadig en fejlfri faktura til mit regnskab 🙂 ?
@Sebastian – check lige linket igen. Din faktura er kommet på ret køl på det link, du oprindeligt fik tilsendt.
Ham Potter har ild i røven for tiden! Fede projekter på stribe RT @ibpotter: Den ultimative e-bog om online markedsfør. http://t.co/L9jRs4A1
Hej Morten
Super, ja nu virker den.
Fantastisk projekt.
Jeg kan se at I har lagt prisen op af Amino (plus) – og jeg kan da ikke lave være med at tænke, at det lugter lidt af en lille krig mellem Hecata og Amino 🙂 (Selvom mange af skribenterne blogger begge steder).
Bliver spændende at følge-
Tak Tue.
Hecata er bestemt ikke en konkurrent til Amino. Slet ikke. Det Martin har banket op er helt unikt.
Hecata er en naturlig forlængelse af http://www.marketingcamp.dk – hvor fokus er på online markedsføring. Hecata skal være med til at gøre MarketingCamp unik. Nu handler det ikke mere om den ene dag – men om et helt år – indtil næste MarketingCamp. Det er da lidt kækt ikke 😉
Super godt initiativ!! Fedt med så mange forskellige eksperter der kan komme med deres råd til SEO – søgemaskineoptimering og generel online markedsføring.
Har du gjort dig nogle tanker om hvilke områder der mangler skribenter til?
Måske det ville egne sig bedre som en ekspert blog/opslagsværk, som man skal inviteres til, så der kan komme flere forskellige vinkler på de forskellige områder?
Det enklaste är nog att sammanställa massa artiklar av olika författare, helt klart.
Det er nogle rigtige gode navne du har fået på listen. Det jeg mangler er, at du får tilføjet noget “core” marketing viden i forhold til søgemaskineoptimering. Det skal f.eks. være i forhold til leadoptimization, leads til faldende udgifter, optimering af bundlinje mv. Jeg synes de fleste er mere teknisk orienteret end markedsføringsorienteret. Eftersom din side starter med ordet Online markedsføring kunne det være interessant med denne tilgang i fokus.