En hel dag om online markedsføring. 19 oplæg på 6 timer. 19 lyse hoveder indenfor forskellige discipliner. DM11 afholdes i Holstebro tirsdag d. 15. november.
Der er 250 pladser – og du skal være fremme i skoene for at kunne få en plads. Sidste år lukkede vi ventelisten da den nåede 50 – to uger inden arrangementet.
Der er udsolgt.
Hopper du på min nyhedsmail, lover jeg at du er blandt de første der får besked når billetsalget starter. Du kan nemlig ikke købe billet endnu… desværre.
Hvis du ikke har været med tidligere, kan du her se et sammendrag fra Digital Markedsføring 2010 og en teaser fra de 18 oplægsholdere
Her er arbejdstitlerne, som det ser ud lige nu, og her er oplægsholderne. Det er skitser…der er enkelte løse ender endnu. Men det er et rigtigt godt bud!
Lovlig markedsføring på sociale medier
Sociale medier giver masser af muligheder for at komme i kontakt med kunder og holde kontakten ved lige. Markedsføringslovgivningen sætter dog nogle rammer for, hvor “social” man kan tillade sig at være. Få styr på, hvordan du navigerer rundt i mulighederne og sikrer at din online-tilstedeværelse ikke ender mede bøder og dårlig omtale.
Målgruppe: Øvede
Oplægsholder: Kristian Storgaard, Advokat, Kromann Reumert
Få dit site i form
En gennemgang af de nyeste gennemprøvede teknikker til optimering af sites. Hvor skal du starte og hvor skal du slutte. Resultatet af oplægget vil være en konkret og direkte brugbar checkliste, som deltagerne kan tage med sig hjem og sætte i værk (også selvom de ikke har den store tekniske indsigt eller erfaring).
Målgruppe: øvede
Oplægsholder: Rune Risom, Kwigger.com
Rune har været i PotterCut med emnet Cashback, linkkataloger og domæner med søgeord.
The Dark side of online marketing.
Online marketing er ikke kun lut og kage, online marketing har også en del mørke sider. Jeg vil gerne fortælle lidt om de beskidte trick det bliver brugt til at komme til tops i søgemaskinerne. Hvordan affiliates og andre blakhat SEOer tjener penge på deres resultater, nogle af tricksne vil nok kunne betegnes som tyveri. Ligeledes vil jeg komme ind på hvordan man med simple script kan udfører handlinger på facebook i brugernes eget navn. kort sagt. vil jeg tage noget af undergrunden frem i lyset.
Målgruppe: Geeks
Oplægsholder: Søren Riisager, semoblog.dk
Styrk dit site via avanceret Analytics
Kom videre med dine tal. Lær tricks og hvor du skal kigge. Få samtidig tips til avanceret sporing der giver værdi.
Målgruppe: Øvede
Oplægsholder: Jacob Kildebogaard, Webanalytikeren.
Jacob skulle have været med til DM10, men måtte melde fra i sidste øjeblik. Det tør han ikke en gang til, så du kan godt glæde dig. Du kan opleve Jacob i PotterCut med emnet Google Analytics, webanalyse og statistik.
Hvad søger dine kunder på?
En time dedikeret til søgeordsanalysen, hvor den alt efter om det skal være øvede eller geeks får alt fra brug af Adwords, dataanalyse fra Analytics, metoder til at jagte long-tail søgeord, teknikker til analyse hos konkurrenterne, Excel som værktøj i søgeordsanalysen, online tools, crawlere m.m.
Målgruppe: Øvede/Geeks
Oplægsholder: Frank Hellerup Madsen, densynligemand.dk
Landing Page-optimering.
Et oplæg propfyldt med cases og virkelige eksempler. Enten bliver det en “how to”-klinik, eller også bliver det simplethen en før efter gennemgang af 10 landing page-cases.
Målguppe: Øvede/geeks.
Oplægsholder: Michael Aagaard, Online-Tekstforfatter.
Michael har været med i PotterCut med emnet Landingsside optimering.
Facebook-marketing: Sådan gør du kunderne til sælgere!
Hvordan får du Facebook-succes, når reklamer er blevet et fy-ord? Hvordan får du mest for pengene? Og kan man måle ROI på Facebook? En af Danmarks førende eksperter giver et unikt indblik i brugernes sociale adfærd og strategierne bag danske succes-cases.
Målgruppe: Øvede og nørder.
Oplægsholder: Mikael Lemberg, www.lemberg.dk
Local Search – Markedsfører du din virksomhed lokalt?
Er du til stede i alle de lokale tjenester? Få en introduktion til hvordan du kommer foran dine konkurrenter i de lokale tjenester. Kom til tops på 24 timer. Der er en grund til, at alle søgemaskinerne har fuld fokus på Local Search.
Målgruppe: Begyndere
Oplægsholder: Rasmus Himmelstrup, SeoAnalyst
Rasmus har været gæst i PotterCut med emnet Google Lokale Søgninger.
Linkbuilding – Sådan opbygger du dit eget linkbuilding netværk
Opbygning af dit eget SEO linkbuilding netværk skal du først begynde at overveje at springe ud i når konkurrenterne stadigvæk ligger bedre end dig i Googles søgeresultater og når alle andre muligheder er opbrugt
Det er dyrt, tidskrævende, en teknisk udfordring og ren black-hat-SEO for du bryder Googles retningslinier. Hvis det alligevel er noget for dig, så lær hvordan du skal bære dig ad så du undgår at Google politiet
ikke pludselig banker på din dør.
Målgruppe: Nørder
Oplægsholder: Grosen Friis, Grosen.Com
Grosen har været med i PotterCut med emnet Inhuse seo nørd.
Nyhedsmail
Hun har skrevet en e-bog der sparker røv – og så har jeg hørt hende i en podcast. Jeg har aldrig mødt hende – men hun har sagt ja til at komme – og det kan du kun glæde dig til.
Jeg har ikke så meget andet at fortælle på nuværende tidspunkt. Christian er taget på ferie – så glæd dig til hun kommer tilbage, så kan jeg fortælle dig lidt mere.
Målgruppe: Ukendt
Oplægsholder: Christina Klitsgaard, Christinaklitsgaard.dk
Den røde tråd i SEO leder til potten med guld
Midt i alle de mange begreber og fagudtryk er der mange, der mister det allervigtigste værktøj i søgemaskineoptimering: Den Røde Tråd. Det handler om det såkaldte “helikopterblik”, hvor du angriber din shop eller hjemmeside med samme indgangsvinkel som Google gør det – og med samme fantastiske kombination af maskinel dumhed og ditto genialitet. Få et indblik i, hvordan du (også) skal se, vurdere og reagere på din hjemmeside, når det er topplaceringerne, du går efter.
Målgruppe: Alle – simpelthen.
Oplægsholder: Thomas Rosenstand
Rosenstand har sidst været med i PotterCut med emner Personlige søgeresultater og Google stjernevisning.
Site Clinic – få din hjemmeside dissekeret af nådesløse eksperter
Har du en hjemmeside eller shop og det fornødne mod til at få den dissekeret i fuld offentlighed af eksperter, der tæppebomber dig med forbedringer i forhold til SEO og konvertering? Så har du her muligheden for at få de bedste staldtips med dig hjem. Og alle kan med garanti lære af sådan en gennemgang og tage lærdommen med hjem til egen hjemmeside.
Målgruppe: Øvede og geeks
Panel: bestående af nogle lyse hoveder…
Mekanismerne og Strategierne bag den virale video
Virker det tilfældigt at nogle videoer på YouTube bliver set af flere millioner mens andre aldrig bliver set af en eneste? Det er det ikke. Få indsigt i de mekanismer og strategier, der bruges for at gøre en video viral.
Målgruppe: alle
Oplægsholder: Rune Iversen
Runes har lige været i PotterCut med emnet Viral Video – Chartroulette Love Song.
Konverteringsoptimering
Det er en arbejdstittel. To ildsjæle og nørder går sammen om et projekt. Et projekt der skal vise hvad det er man kan gøre for at øge konverteringen af et site – et hvilket som helst site.
De to hoveder tager fat i noget rigtigt godt – mere har jeg lovet ikke at sige… men det bliver godt.
Målgruppe: Alle
Oplægsholdere: Morten Vadskær, www.konverteringskarma.dk og Mikael Aagaard Online-Tekstforfatter
Begge har været med i PotterCut et par gange.
mLearning og lidt med mCommerce
Maria har været med til Digital Markedsføring to gange tidligere – og hun er helt fantastisk. Vi har en klar aftale om at hun kommer – vi skal bare have vinklen helt på plads.
Målgruppe: alle
Oplægsholder: Maria Arndal, www.arndals.dk
Sælg mere gennem brugerorienteret design
Kunder køber slimming tablets. Virksomheder sælger. Forstå forskellen på de to processer, så er du godt på vej til succes på dit website. Du har måske optimeret dit website til søgemaskinerne, men har du også optimeret det til mennesker?
Målgruppe: alle
Oplægsholder: Flemming – Klausen
“Tekst til web”
Kom tæt på kunsten at skrive til nettet, om forskellen mellem tekster til trykte materialer og til hjemmesider. Tekstens forskellige elementer bliver gennemgået, og deltagerne får desuden et lynkursus i søgemaskineoptimering.
Målgruppe: begyndere
Oplægsholder: Hanne Wick, wickkommunikation.dk
Shopping 2.0
Vores måde at købe ind er i forandring. Offline tendenser er rykket online, og online-verdenen er begyndt at smelte sammen med vores fysiske butikker. Mobil- og lokationstjenester gør, at vi oplever helt nye forbrugermønstre og muligheder. Der tales i oplægget blandt andet om Facebook Deals og Places, retail hacking og self-sumeren
Målgruppe: Alle
Oplægsholder: Daniel Ord Rasmussen, Danielord.com
Godt i gang med Twitter
Twitter er guld værd og hamrende simpel… så simpel at det kan være vildt svært at komme i gang. Tag den bærbare under armen og brug en time på at sætte din Twitter profil op og få en god begyndelse på Twitter.
Målgruppe: dig der endnu ikke er på Twitter – eller har fået en skæv start.
Oplægsholder: Ib Potter, PotterCut.
Jepper – så har jeg fået møflet mig selv på talerstolen igen. Men jeg er nummer 19 – og der er kun plads til 18. Så nu ser vi.
Det er mig der står bag podcasten PotterCut.
Der blev ikke plads til alle!
Der har i år været 26 bud på emner og oplægsholdere – hvilket har været helt fantastisk. Jeg kunne godt finde på at udvide det med end dag, så det blev til to dage med 36 oplæg i 2012.
Jeg glæder mig vildt meget til i år. Det er nogle spændende emner oplægsholderne er kommet med.
Ses vi?
The Dark side of online marketing – jeg taler på #DM11 http://bit.ly/j54KeI Ses vi?
RT @riisager: The Dark side of online marketing – jeg taler på #DM11 http://bit.ly/j54KeI Ses vi?
Gode folk RT @ibpotter: Her er de 18 emner til årets konference i Digital Markedsføring #dm11dk http://potr.dk/dm11liste Ses vi?
Her er de 18 emner til årets konference i Digital Markedsføring #dm11dk http://potr.dk/dm11liste Ses vi?
Ses vi til november i Holstebro på DM11? http://bit.ly/j54KeI
[dk] RT @rosenstand: Ses vi til november i Holstebro på DM11? http://bit.ly/j54KeI
RT @ibpotter: Her er de 18 emner til årets konference i Digital Markedsføring #dm11dk http://potr.dk/dm11liste Ses vi? Absolut!
RT @rosenstand: Ses vi til november i Holstebro på DM11? http://bit.ly/j54KeI
RT @ibpotter: [dk] Her er de 18 emner til årets konference i Digital Markedsføring #dm11dk http://potr.dk/dm11liste Ses vi?
[dk] Husk Goog+1e op 😉 RT @ibpotter: Her er 18 emner til årets konference i Digital Markedsføring #dm11dk http://potr.dk/dm11liste Ses vi?
[dk] Linkbuilding – Sådan opbygger du dit eget linkbuilding netværk – Jeg 'bræger' på http://bit.ly/kSxr2g #dm11dk
Spænd livremmen ind og forbered dig på en spændende dag , i selskab med 18-19 fantastiske oplægsholdere http://potr.dk/dm11liste #dm11dk
Ses vi til november i Holstebro på DM11? http://bit.ly/j54KeI
Naturligvis. Håber at du lægger dem i en rækkefølge, så jeg kan se dem jeg gerne vil og ikke ligger samtidig 🙂
/Mikael
Ja vi ses, venter spændt på indbydelsen og håber ikke du sender den ud imens jeg er på ferie 🙂
/Brian
Programmet er endnu mere imponerende end sidste år, hvis du kan bruge nogen fra Novicell til fx. dit panel, så sig endelig til så stiller vi gerne op.
Her er de 18 emner til årets konference i Digital Markedsføring #dm11dk http://potr.dk/dm11liste Ses vi?
Rækkefølgen kommer – jeg har den allerede – et og andet sted 😉
Ja – jeg glæder mig. Det kan næsten kun blive godt…
Et lækkert program. Og rigtigt meget guf til de øvede denne gang.
Jeg håber, at jeg denne gang kan nøjes med at optræde en gang, så jeg kan høre to af de andres oplæg. 🙂
Flot program. Mangler der ikke et link til der, hvor man kan tilmelde sig? (eller dugger mine nye kontaktlinser)
Hej Johnny,
Der er ikke åbent for tilmeldinger endnu – Potters indlæg her er blot en teaser, og både han og alle os andre, der er med i projektet skal nok sørge for at råbe højt, når vi engang efter sommerferien åbner op for tilmeldinger :-).
Helt sikkert. RT @ibpotter: Her er de 18 emner til årets konference i Digital Markedsføring #dm11dk http://potr.dk/dm11liste Ses vi?
Her er de 18 emner til årets konference i Digital Markedsføring #dm11dk http://potr.dk/dm11liste Ses vi?
Her er de 18 emner til årets konference i Digital Markedsføring #dm11dk http://potr.dk/dm11liste Ses vi?
Det ser godt nok interessant ud! I’ll be there!
Det er da det vildeste program i år – de må gerne ligge i forlængelse af hinanden i stedet for parallelt 🙂
Badabing – Dagen du ikke må gå glip af. Online guf fra start til slut: http://bit.ly/mxlygr
Gir du en billet? RT @webanalytiker: Badabing – Dagen du ikke må gå glip af. Online guf fra start til slut: http://bit.ly/mxlygr
RT @webanalytiker: Badabing – Dagen du ikke må gå glip af. Online guffer fra start til slut: http://bit.ly/mxlygr #fraekfredag ?
Med et sådanne program kan det ikke blive andet end helt fantastisk! Jeg har allerede sat et stort rødt kryds i kalenderne, tirsdag d. 15. november 🙂
Med det sådanne program kan det ikke blive andet end fantastisk! Har allerede sat et stort kryds i kalenderen, tirsdag d. 15. november 🙂
Ser absolut spændende. Jeg deltager, hvis billetterne ikke rives væk for næsen af mig:-)
Godt arbejde!
Ses vi til november i Holstebro på DM11? http://bit.ly/j54KeI
Her er de 18 emner til årets konference i Digital Markedsføring #dm11dk http://potr.dk/dm11liste Ses vi?
Jeg glæder mig faktisk allerede – selvom det bliver koldt 😉 Og især “Site Clinic” bliver fedt – det plejer at være noget af det mest besøgte og lærerige på de internationale konferencer.
Digital markedsføring 2011 i Holstebro. Det ser godt ud: http://t.co/cAFESBT
[…] Digital Markedsføring i Holstebro programmet […]
Flot line-up, Potter! http://bit.ly/kbtFwG — @ibpotter
Cuánto cuesta?
Projektet er lavet i et samarbejde mellem itforum midtjylland, Væksthus Midtjylland og lokale erhvervsråd.
Derfor er der også tre priser:
itforum medlemmer: 799.-+ moms
Lokale erhvervsrådsmedlemmer: 999.- + moms
Resten: 1699.- + moms
Hold fast et lækkert program i år – og lækkert med masser af guf for de mere øvede 🙂
Spændende program, Potter!
Jeg glæder mig meget til at dele tips og viden – men jeg håber, jeg også får mulighed for at høre mange af de andre indlæg, for det ser meget lovende ud.
Glæder mig!!
Så er Mr. @ibpotter sgu ved at arrangere Digital Markedsføring 2011. I år har jeg 2 oplæg, 1 i selskab med @vadskaer http://t.co/Ocjqeyk
[dk] RT @MichaelWebtekst: Mr @ibpotter sgu ved arrangere Digital Markedsføring 2011. I år jeg 2 oplæg, 1 med @vadskaer http://potr.dk/iAR8AT
Woo Hoo – det bliver fedt, jeg glæder mig monster meget!
Sejt at vi endda får besøg fra de varme lande 😉
– Michael
Ser bare super spændende ud – deler altså ikke med andre før jeg HAR sikret mig en plads 😉
Sådan skal det lyde. Så vil jeg glæde mig til at møde dig.
Grisen på dit site: virker det?
Potter
Du kan jo teste den 😉
Spøg til side – jaeh, har fået en stor donation og en del små. Har ind imellem sendt en besked ud om valgkampen (facebook, blog, e-mail) og at man jo kan støtte på forskellig vis b.la. via grisen.
Ialt ca. 6.000,- på små to år…
@JensenKenneth http://bit.ly/pcsYna
Jeg går helt i sort hvis ikke jeg får sikret mig den billet. Der er bare SÅ mange – både talere og deltagere som jeg godt vil møde. 🙂
[…] I Holstebro til november handler det om søgemaskineoptimering – og det arrangement kan du læse mere om på Ib Potters blog lige her. […]
Det lyder da spændende, men jeg kan ikke forstille mig at man kan nå igennem alle de emner på så kort tid!
Er DM11 kun for jyske kapitalister, eller er der mon nogen fra sjælland der tager svømmeturen til jylland? 😉
Jeg håber at tage turen fra Sjælland – har dog et par faktorer (nyt job og ft-valg), der lige skal falde på plads først
Endeligt et rigtigt godt jysk – endda vestjysk – arrangement. Det ser jeg frem til.
[…] 2011. Det foregår i Holstebro d. 15. november. Kender du ikke til Digital Markedsføring, så læs mere om årets program her hos Potter. I år er programmet, set med mine øjne, det bedste hidtil, og der er guf både til begyndere og […]
Spændende program!
Glæd jer til Christina Klitsgaard hun er super dygtig – jeg har deltaget på Christinas workshop om Nyhedsbreve og fik rigtig meget med hjem.
@nickolass [dk] Der er nogle mindre specifikke arrangementer som DM11 http://t.co/egKxlnt
Jeg håber at jeg er vaks, når der er tilmelding, for det ser ud til at være en konference, jeg bør deltage i.
Lokale erhvervsråd … gælder det også Herning?
Hej
Hvad koster det at være med?
Ah ja, kan godt se nu at du har skrevet prisen i en anden kommentar – takker.
Så fik jeg også sikret mig billet til DM11 – glæder mig allerede. Der er rigtig mange vildt spændende indlæg – og måtte slå plat-el-krone om de sidst valg.
Rigtig fedt, at der er mange, der henvender til “øvede” – jeg tror det er godt set, at vi er mange der enten er gengangere til arrangementet eller i hvert fald i forvejen har arbejdet en masse med tingene.
På gensyn der folkens! 🙂
Så er der bestilt og sat kryds i kalenderen.
Glæder mig rigtig meget til at høre Morten Vadskær, Mikael Aagaard, Thomas R og Grosen Friis.
Ville så gerne have hørt de andre også.
Jeg er helt med på hvad du mener… jeg vil også gerne høre dem alle.
Løsningen er, at jeg næste år laver et to dags arrangement. Det er den vej tingene går… det giver også det andet jeg savner: tid til at sludre med alle de andre. Det giver nemlig også rigtigt meget.
Glæder mig til at se dig. Og herligt at du har fået billet. Det må være en af de sidste.
Jeg var inde for at ville tilmelde mig det kanon store og gode program. Men så viser det sig, at man kun kan tilmelde sig tre foredrag, ud af de rigtig rigtig mange gode.
Så syntes jeg jo pludselig, at jeg går glip af en masse godt… Det er en træls følelse.
I reklamen mener jeg der står at det er en hel dag. Men med kun tre valg, bliver det altså kun tre timer for 1700kr. Tænker så, om jeg ikke får mere ud af, at booke dem privat, hvor det kun er MIN side de gennemgår…
Jeg er lidt ærgerlig over alt det gode jeg så går glip af, når jeg kun kan vælge tre programmer. Kunne det ikke havde været delt ud på tre dage, så kunne jeg havde nået 9 programmer 🙂
Jeg har det lidt på samme måde. Det er svært at vælge tre oplæg. Og ja – det ville være fint og sprede det ud og flere dage – og det er bestemt også noget jeg overvejer.
Og det er dyrt for jer der ikke er medlem af itforum eller et lokalt erhvervsråd. Sorry. Som sagt, arrangementet går i nul, så det er ikke fordi der er nogen der tjener på det. Men det koster at få gode oplægsholdere lokket til. De får ikke andet end transport og en oplevelse aftenen inden – og det er stort af alle oplægsholderne.
Nu ved jeg også at der her til morgen kun var 12 billetter tilbage, så det bliver nok DM12 for dig. Og så kan det være det strækker sig over to dage 😉
Venligst
Potter
Tjek det!
http://t.co/yn0r8DaI
Hej Ib!
Jeg har tilmeldt mig digital markedsføring 2011, men jeg har tilmeldt mig som om at jeg er medlem af IT forum midtjylland. Men jeg er kun gratis medlem, så har jeg ”snydt” ved kun at betale 600 kroner eller hvor meget det nu er, når man får rabat?
VH Andreas
Arh, træls jeg ikke har set dette noget før! Ville da rigtig gerne have været med og bor endda i Holstebro, men nu er der desværre udsolgt.
@wpKitchen Her er et link til DM11DK: http://t.co/IesH9s4C 😀
[…] får Københavnerne endelig lov til at opleve det i egen by – det succesfulde event Digital markedsføring som de sidste par år er blevet afholdt i Holstebro, rykker nu til hovedstaden under navnet […]