En hel dag om online markedsføring. 19 oplæg på 6 timer. 19 lyse hoveder indenfor forskellige discipliner. DM11 afholdes i Holstebro tirsdag d. 15. november.

Der er 250 pladser – og du skal være fremme i skoene for at kunne få en plads. Sidste år lukkede vi ventelisten da den nåede 50 – to uger inden arrangementet.

Der er udsolgt.

Hopper du på min nyhedsmail, lover jeg at du er blandt de første der får besked når billetsalget starter. Du kan nemlig ikke købe billet endnu… desværre.

Hvis du ikke har været med tidligere, kan du her se et sammendrag fra Digital Markedsføring 2010 og en teaser fra de 18 oplægsholdere

Her er arbejdstitlerne, som det ser ud lige nu, og her er oplægsholderne. Det er skitser…der er enkelte løse ender endnu. Men det er et rigtigt godt bud!

Lovlig markedsføring på sociale medier

Sociale medier giver masser af muligheder for at komme i kontakt med kunder og holde kontakten ved lige. Markedsføringslovgivningen sætter dog nogle rammer for, hvor “social” man kan tillade sig at være. Få styr på, hvordan du navigerer rundt i mulighederne og sikrer at din online-tilstedeværelse ikke ender mede bøder og dårlig omtale.

Målgruppe: Øvede

Oplægsholder: Kristian Storgaard, Advokat, Kromann Reumert

Få dit site i form

En gennemgang af de nyeste gennemprøvede teknikker til optimering af sites. Hvor skal du starte og hvor skal du slutte. Resultatet af oplægget vil være en konkret og direkte brugbar checkliste, som deltagerne kan tage med sig hjem og sætte i værk (også selvom de ikke har den store tekniske indsigt eller erfaring).

Målgruppe: øvede

Oplægsholder: Rune Risom, Kwigger.com

Rune har været i PotterCut med emnet Cashback, linkkataloger og domæner med søgeord.

The Dark side of online marketing.

Online marketing er ikke kun lut og kage, online marketing har også en del mørke sider. Jeg vil gerne fortælle lidt om de beskidte trick det bliver brugt til at komme til tops i søgemaskinerne. Hvordan affiliates og andre blakhat SEOer tjener penge på deres resultater, nogle af tricksne vil nok kunne betegnes som tyveri. Ligeledes vil jeg komme ind på hvordan man med simple script kan udfører handlinger på facebook i brugernes eget navn. kort sagt. vil jeg tage noget af undergrunden frem i lyset.

Målgruppe: Geeks

Oplægsholder: Søren Riisager, semoblog.dk

Styrk dit site via avanceret Analytics

Kom videre med dine tal. Lær tricks og hvor du skal kigge. Få samtidig tips til avanceret sporing der giver værdi.

Målgruppe: Øvede

Oplægsholder: Jacob Kildebogaard, Webanalytikeren.

Jacob skulle have været med til DM10, men måtte melde fra i sidste øjeblik. Det tør han ikke en gang til, så du kan godt glæde dig. Du kan opleve Jacob i PotterCut med emnet Google Analytics, webanalyse og statistik.

Hvad søger dine kunder på?

En time dedikeret til søgeordsanalysen, hvor den alt efter om det skal være øvede eller geeks får alt fra brug af Adwords, dataanalyse fra Analytics, metoder til at jagte long-tail søgeord, teknikker til analyse hos konkurrenterne, Excel som værktøj i søgeordsanalysen, online tools, crawlere m.m.

Målgruppe: Øvede/Geeks

Oplægsholder: Frank Hellerup Madsen, densynligemand.dk

Landing Page-optimering.

Et oplæg propfyldt med cases og virkelige eksempler. Enten bliver det en “how to”-klinik, eller også bliver det simplethen en før efter gennemgang af 10 landing page-cases.

Målguppe: Øvede/geeks.

Oplægsholder: Michael Aagaard, Online-Tekstforfatter.

Michael har været med i PotterCut med emnet Landingsside optimering.

Facebook-marketing: Sådan gør du kunderne til sælgere!

Hvordan får du Facebook-succes, når reklamer er blevet et fy-ord? Hvordan får du mest for pengene? Og kan man måle ROI på Facebook? En af Danmarks førende eksperter giver et unikt indblik i brugernes sociale adfærd og strategierne bag danske succes-cases.

Målgruppe: Øvede og nørder.

Oplægsholder: Mikael Lemberg, www.lemberg.dk

Local Search – Markedsfører du din virksomhed lokalt?

Er du til stede i alle de lokale tjenester? Få en introduktion til hvordan du kommer foran dine konkurrenter i de lokale tjenester. Kom til tops på 24 timer. Der er en grund til, at alle søgemaskinerne har fuld fokus på Local Search.

Målgruppe: Begyndere

Oplægsholder: Rasmus Himmelstrup, SeoAnalyst

Rasmus har været gæst i PotterCut med emnet Google Lokale Søgninger.

Linkbuilding – Sådan opbygger du dit eget linkbuilding netværk

Opbygning af dit eget SEO linkbuilding netværk skal du først begynde at overveje at springe ud i når konkurrenterne stadigvæk ligger bedre end dig i Googles søgeresultater og når alle andre muligheder er opbrugt

Det er dyrt, tidskrævende, en teknisk udfordring og ren black-hat-SEO for du bryder Googles retningslinier. Hvis det alligevel er noget for dig, så lær hvordan du skal bære dig ad så du undgår at Google politiet
ikke pludselig banker på din dør.

Målgruppe: Nørder

Oplægsholder: Grosen Friis, Grosen.Com

Grosen har været med i PotterCut med emnet Inhuse seo nørd.

Nyhedsmail

Hun har skrevet en e-bog der sparker røv – og så har jeg hørt hende i en podcast. Jeg har aldrig mødt hende – men hun har sagt ja til at komme – og det kan du kun glæde dig til.

Jeg har ikke så meget andet at fortælle på nuværende tidspunkt. Christian er taget på ferie – så glæd dig til hun kommer tilbage, så kan jeg fortælle dig lidt mere.

Målgruppe: Ukendt

Oplægsholder: Christina Klitsgaard, Christinaklitsgaard.dk

Den røde tråd i SEO leder til potten med guld

Midt i alle de mange begreber og fagudtryk er der mange, der mister det allervigtigste værktøj i søgemaskineoptimering: Den Røde Tråd. Det handler om det såkaldte “helikopterblik”, hvor du angriber din shop eller hjemmeside med samme indgangsvinkel som Google gør det – og med samme fantastiske kombination af maskinel dumhed og ditto genialitet. Få et indblik i, hvordan du (også) skal se, vurdere og reagere på din hjemmeside, når det er topplaceringerne, du går efter.

Målgruppe: Alle – simpelthen.

Oplægsholder: Thomas Rosenstand

Rosenstand har sidst været med i PotterCut med emner Personlige søgeresultater og Google stjernevisning.

Site Clinic – få din hjemmeside dissekeret af nådesløse eksperter

Har du en hjemmeside eller shop og det fornødne mod til at få den dissekeret i fuld offentlighed af eksperter, der tæppebomber dig med forbedringer i forhold til SEO og konvertering? Så har du her muligheden for at få de bedste staldtips med dig hjem. Og alle kan med garanti lære af sådan en gennemgang og tage lærdommen med hjem til egen hjemmeside.

Målgruppe: Øvede og geeks

Panel: bestående af nogle lyse hoveder…

Mekanismerne og Strategierne bag den virale video

Virker det tilfældigt at nogle videoer på YouTube bliver set af flere millioner mens andre aldrig bliver set af en eneste? Det er det ikke. Få indsigt i de mekanismer og strategier, der bruges for at gøre en video viral.

Målgruppe: alle

Oplægsholder: Rune Iversen

Runes har lige været i PotterCut med emnet Viral Video – Chartroulette Love Song.

Konverteringsoptimering

Det er en arbejdstittel. To ildsjæle og nørder går sammen om et projekt. Et projekt der skal vise hvad det er man kan gøre for at øge konverteringen af et site – et hvilket som helst site.

De to hoveder tager fat i noget rigtigt godt – mere har jeg lovet ikke at sige… men det bliver godt.

Målgruppe: Alle

Oplægsholdere: Morten Vadskær, www.konverteringskarma.dk og Mikael Aagaard Online-Tekstforfatter

Begge har været med i PotterCut et par gange.

mLearning og lidt med mCommerce

Maria har været med til Digital Markedsføring to gange tidligere – og hun er helt fantastisk. Vi har en klar aftale om at hun kommer – vi skal bare have vinklen helt på plads.

Målgruppe: alle

Oplægsholder: Maria Arndal, www.arndals.dk

Sælg mere gennem brugerorienteret design

Kunder køber slimming tablets. Virksomheder sælger. Forstå forskellen på de to processer, så er du godt på vej til succes på dit website. Du har måske optimeret dit website til søgemaskinerne, men har du også optimeret det til mennesker?

Målgruppe: alle

Oplægsholder: Flemming – Klausen

“Tekst til web”

Kom tæt på kunsten at skrive til nettet, om forskellen mellem tekster til trykte materialer og til hjemmesider. Tekstens forskellige elementer bliver gennemgået, og deltagerne får desuden et lynkursus i søgemaskineoptimering.

Målgruppe: begyndere

Oplægsholder: Hanne Wick, wickkommunikation.dk

Shopping 2.0

Vores måde at købe ind er i forandring. Offline tendenser er rykket online, og online-verdenen er begyndt at smelte sammen med vores fysiske butikker. Mobil- og lokationstjenester gør, at vi oplever helt nye forbrugermønstre og muligheder. Der tales i oplægget blandt andet om Facebook Deals og Places, retail hacking og self-sumeren

Målgruppe: Alle

Oplægsholder: Daniel Ord Rasmussen, Danielord.com

Godt i gang med Twitter

Twitter er guld værd og hamrende simpel… så simpel at det kan være vildt svært at komme i gang. Tag den bærbare under armen og brug en time på at sætte din Twitter profil op og få en god begyndelse på Twitter.

Målgruppe: dig der endnu ikke er på Twitter – eller har fået en skæv start.

Oplægsholder: Ib Potter, PotterCut.

Jepper – så har jeg fået møflet mig selv på talerstolen igen. Men jeg er nummer 19 – og der er kun plads til 18. Så nu ser vi.

Det er mig der står bag podcasten PotterCut.

 

Der blev ikke plads til alle!

Der har i år været 26 bud på emner og oplægsholdere – hvilket har været helt fantastisk. Jeg kunne godt finde på at udvide det med end dag, så det blev til to dage med 36 oplæg i 2012.

Jeg glæder mig vildt meget til i år. Det er nogle spændende emner oplægsholderne er kommet med.

Ses vi?