Det er sjældent det sker – men når det sker føler jeg mig fuldstændigt klædt af. Jeg kommer uforberedt til et møde med en potentiel kunde.

Rent fagligt er jeg bevæbnet til tænderne. Jeg har sat mig godt og grundigt ind i virksomhedens forretningsområde, lavet en god teknisk analyse af websitet og samlet en række tiltag der vil booste virksomhedens tilstedeværelse på internettet.

Min fejl ligger i den manglende research på, hvem det er jeg sidder overfor. Det er så nemt lige at Google og tjekke LinkedIn inden et møde. Det er her den vigtigste del af en samtale tager sit udgangspunkt.

Du Googler jo dig selv

Jeg har fuld gang i både Google, Twitter og Facebook Alerts – og alligevel kan jeg snildt finde på at Google mig selv. Jeg vi vide hvad andre ser inden et møde med mig. Her til morgen Googlede jeg mig selv – og møder denne:

Google Profiler

I bedste Facebook stil, ”lokker” Google mig til at udfylde min profil. Med ”Rediger Profil” er du hurtigt i gang.

Google profiler

Virksomheder har Google Places – vi andre har Google Profiler. Det er mange år siden jeg første gang udfyldte min Google Profil, men der er kommet rigtigt mange nye funktioner til i løbet af det sidste år. Og nu dukker den så op som nummer 1 hvis du er logget ind i Google og bruger Chrome som browser.

Dit personlige brand

Tag ejerskab af dit brand. Find din Google Profil og kom i gang. Beskrivelser, billeder, Google Maps, adresser, emailadresser, telefonnumre, links til blogs, podcast, Twitter, Facebook, YouTube, Google Reader, LinkedIn osv.

Ikke en del af Google søgninger

Jeg er endnu ikke løbet ind i en Google profil i en person søgning. Men jeg er ikke et sekund i tvivl om at det på sigt vil blive brugt. Lige som Google Places i ”gamle dage” heller ikke havde den fremtrædende rolle den har i dag.

Så kom du hellere i gang. Du må endeligt ikke overlade det til Googel selv… vel? 😉