Der er mange måder at lære om online markedsføring: ved at læse gode blogindlæg, artikler, videoer, tweets, Facebook opdateringer – eller ved at lytte til podcast.
Jeg har forelsket mig i podcast. Både at lytte til podcast, men også selv at producere. Min podcast handler om (hold nu fast) online markedsføring.
Podcasten hedder PotterCut.
Konceptet er enkelt. Jeg “plukker” hjernerne på nogle af Danmarks dygtigste marketers. Det er blevet til mere end 75 episoder med emner som Facebook, Facebook annoncer, Google Adwords, Google Analytics, e-mail marketing, Google Plus, søgemaskineoptimering, webinars, søgeordsanalyse, webshop platforme og meget mere.
Du kan lytte til alle episoderne fra websitet. Eller bedre endnu. Du kan abonnere på podasten via iTunes. Så er du sikker på at få nye episoder direkte på din iPhone eller iPad.
Hvis du ikke er til Apple produkter, så er Stitcher en anden mulighed. Du finder PotterCut på Stitcher ved at følge linket her …
Hvorfor podcaste?
Den største fordel ved at podcaste er, at det er det eneste medie jeg kender til, hvor jeg kan tillade mig at bruge 30-50 minutter på at gå i dybden med et emne.
Forestil dig et blogindlæg der tager dig 40 minutter at læse. Det kommer ikke til at ske. Vel?
Men fordi du kan lytte mens du kører bil, sidder i bussen, er ude at løbe eller slår græs, så har du tiden til at nå i dybden med et emne.
Vil du også podcaste?
Det er ikke svært at podcaste. Og så alligevel. Der er nogle ting der skal være på plads for at det bliver godt fra starten af.
Jeg afholder workshops, hvor vi taler udstyr og teknik – og om opbygning af podcast i forhold til den målgruppe du gerne vil ramme. Tag fat i mig, så kan vi vende mulighederne.
SoMe Profler