Så er alle 17 oplægsholdere til arrangementet Digital Markedsføring 2009 fundet. Det har været en vild spændende proces, at skulle finde de 17 bedste emner og oplægsholdere. Nu er den del af projektet faldet på plads – nu kan jeg så overlade det til andre at markedsføre det. Men du får lige den endelige liste her. Og 1000 tak for de mange forslag jeg har fået. Det har været guld værd.
Og det er altså onsdag d. 18. november 10 – 16, Nupark i Holstebro. Du kan tilmelde dig her.
Og her er så de 17 oplægsholdere – og en kort teaser på deres oplæg.
Gratis, åben og sanselig
– skab fremtidens forretningsmodeller med digitale værktøjer
Best practice fører til middelmådighed! Next pratice handler om at forstærke svage signaler, finde mulighederne og selv skabe fremtiden.
Morten Hejlesen er chefanalytiker på Innovation Lab. På Innovation Lab arbejder Morten med innovationsledelse og udvikling af nye forretningskoncepter for en lang række af Innovation Labs kunder.
Digital Markedsføring, Social Media og CRM.
Hvordan arbejder virksomhedens CRM system sammen med de digitale markedsføringsinitiativer og social media ? Hvordan koordinerer man den eksterne kundefokus samtidigt med at man optimerer sine interne processer.
Michael Libens har arbejdet med CRM – customer relationship management – i mere end 10 år. Han er i dag direktør for virksomheden ProVize.
7 grunde til IKKE at bruge Facebook som virksomhed
– Og så en masse gode grunde til at gøre det alligevel.
Facebook er et socialt netværk, hvor man følger med i sine venners verden og er i dialog med dem. Har min virksomhed noget at gøre der?
Ole Bach Andersen har mere end 20 års erfaring fra ind- og udland med software løsninger til enterprise kunder indenfor medier, telecom, healthcare og handel&industri.
Mobile Marketing
Vidste du, at mobilen er et af de hurtigst voksende medier?
Mobiltelefonen er blevet hver mands eje, og forstår virksomhederne at bruge mobilen konstruktivt i deres markedsføring? Potentialet er enormt og mulighederne mange.
Maria Arndal – stifter af arndals.dk og selvstændig rådgiver indenfor mobile marketing og den vigtige integration mellem salg og marketing.
Søgemaskineoptimering – for begyndere…
Vi gennemgår de vigtigste aspekter for at opnå gode resultater i søgemaskinerne. Vi starter med at gøre hjemmesiden klar til markedsføring, og efterfølgende gennemgår vi en effektiv strategi for, hvordan du opnår gode resultater.
Jens Isøe Klærke arbejder typisk med virksomheder, hvor han knyttes som langvarig samarbejdspartner og konsulent inden for online markedsføring.
Google Optimizer
Ved at teste elementer som overskrifter, produktbilleder, knapper m.m. kan du forbedre din hjemmesides indtjening med tal, du ikke troede var muligt. Du er nødt til at droppe stoltheden og udfordre din egen hjemmeside. Det bedste test-segment er dine egne brugere, og de ved, hvad der virker.
Morten Vadskær der har webshoppen Kondomaten, er en ørn i at bruge Google Optimizer. Et “need to have” oplæg.
Just Fair
Om 2d koder i Danmark, systemvalg, sms’er – og forbrugerne på gulvet.
Oplægget bliver om, hvilke udfordringer der ligger i netop at være firstmover på et marked, hvor det er den gennemsnitlige forbruger som er målgruppen. Det bliver en snak om 2d koder i Danmark, systemvalg, sms’er – og forbrugerne på gulvet.
Lars Damgaard Nielsen Kommunikationsansvarlig Manager of Communications for JustFair.
Hvad er dit online omdømme?
Hvorfor er det vigtigt?
Hvad er problemet?
Faldgruber
hvad kan du gøre?
Peter Holten Mülmann, direktør for Truspilot. Du kan høre Peter tale om TrustPilot i podcasten PotterCut.
“Hvad faen’ er twitter? Og hvad skal man med det?”
Med dette oplæg kan du få inspiration og indsigt i hvorfor det er blevet en bragende succes – og hvorfor det kan være brugbart for din virksomhed. Oplægget indholder en hurtig gennemgang af servicen med praktiske eksempler og use-cases med dansk afsæt.
Lasse Görlitz har de seneste 10 år arbejdet med digital markedsføring og har blandt andet været selvstændig konsulent, arbejdet for Guava(Atteno) og afholdt en del foredrag og workshops om digital markedsføring.
Affiliate markedsføring: Lad andre markedsføre dig
Forstå konceptet bag affiliate markedsføring, og hør mere om hvorfor det er godt for din online shop eller website. Vi gennemgår et affiliate setup, og ser hvad det er godt og skidt ved denne form for marketing slimming products. Der fremvises praktiske eksempler på gode / mindre gode affiliate kampagner, og vi tager et blik på de forskellige programmer. Hør også flere praktiske eksempler på hvordan dette er brugt hos nogle af Danmarks helt store online shops.
Sporing af Online markedsføring
Hvor forsvinder dine online markedsføringskroner hen?
Modsat traditionel, offline markedsføring, så kan man online måle bundlinie-effekten af hver eneste marketingkrone. Men det kræver at man har styr på sin web-strategi og sine online tracking redskaber.
Søren Sprogø, Afdeling 18 gennemgår, hvordan du med økonomiske briller på får styr på hvad du laver på nettet.
Closed Loop Marketing med VerticPortal og SAP CRM
VerticPortal’s løsninger til digital markedsføring lukker hullet mellem markedsføring og salg, og hjælper virksomheden til at klarlægge den enkelte kundes “readiness to buy”. Se eksempler på rigtig god “Edutainment” og en case på hvorledes VerticPortals løsning til digital markedsføring og SAP CRM bindes sammen, for at udnytte eksisterende kundedata og optimere forretningens arbejdsprocesser.
Mads Petersen er medstifter og partner hos VerticPortals.
Du er, hvad Google siger, du er!
Folket har magten på nettet, og de skriver om dig, dit firma og dine produkter på nettet. Google læser med og viser, hvad de skriver, når nogen søger efter dig og det, du leverer til verden. Det er godt, så længe de skriver noget pænt. Men hvad gør du, hvis det ikke er pænt?
Thomas Rosenstand flytter til USA inden d. 18. november. Men der skal mere end en smule hav for at holde Rosenstand væk fra et godt arrangement.
Podcasting
Hvem kan man ramme, hvor finder man sine lyttere, hvem bør podcaste, hvilke forcer og faldgruber rummer mediet, kan man tjenepenge på at podcaste?
Mikkel Westerkam fortæller – med udgangspunkt i KommunikationsCast – om sine erfaringer med podcasting. Hvem kan man ramme, hvor finder man sine lyttere, hvem bør podcaste, hvilke forcer og faldgruber rummer mediet, kan man tjene penge på at podcaste?
Hardcore SEO
Online markedsføring kan udføres på mange måder, og ord som black og white hat SEO bliver ofte brugt til at beskrive de forskellige retninger. Du får her muligheden for at stifte bekendtskab med de risikofyldte metoder, og de metoder der ikke overskrider søgemaskinernes retningslinjer.
Udover det, serveres der gode ideer til, hvordan du kan skubbe yderligt til din online markedsføring. Budskabet leveres i et ikke teknisk sprog. Jens Klærke giver den gas.
Få værdi af din webstatistik
Rigtig mange har implementeret webstatistik værktøjer som Google Analytics.
Men får du værdi ud af det? Lær at få udbytte af tiden du bruger på webstatistikken med et par simple tips. Vi kigger ned i statistikken og webanalytikeren giver et par tricks til hvordan man hurtigt finder ud hvor der skal tages handling. Og hvordan man finder ud af hvilken handling.
Jacob Kildebogaard
wwwMYC4.dk
Vi afrunder dagen med et oplæg fra www. MYC4.dk – vinder af e-handelprisen 2009. MyC4 er en Internetplatform, hvor private, virksomheder og organisationer kan tilbyde lån til virksomheder i Afrika. Målsætningen er at skabe bæredygtige forretninger, der kan være drivkraften i at udrydde fattigdom i Afrika.
Tilmelding
Klik dig ind og læs mere på www.dmo09.dk
Kunne de arrangementer ikke snart ligge i Danmark? 🙂
@Mikael – ked af det, men det nu er det jo her tingene sker 😉
Jeg ved der er langt til Holstebro, men det er hele turen værd.
Men jeg kan love, der vil være masse af podcast, Twitter og video, som du kan kikke på bagefter. Men det er ikke det samme.
Og du ville kunne møde hele PotterCut banden 😉
Potter
Jeg overvejer det også. Men da jeg ikke er medlem af hverken den ene eller den anden forening, så bliver jeg lidt nærrig 🙂
Vi burde måske have en pris til dem der kommer laaaang vej fra. Men ser du bort fra de gode rabatter de andre får, så er 1500 for en hel dag ikke galt?
Nej det er det helt sikkert ikke. Men jeg skal lægge ca. 1000 kr. oveni for transport og i bund og grund ville jeg deltage for at møde jer alle sammen og ikke fordi der er noget af det jeg specielt ønsker at lære noget om 🙂
Og SÅ synes jeg det bliver i overkanten 😀
Det kan jeg godt forstå. Du skulle komme og møde os en af de aftener / nætter hvor vi mødes. Det er hyggeligt, lærerigt og altid “late night”.
Der er enkelte der taaaaaler og taaaaaler 😉
Du ville elske det – og det ville vi også.
Det var selvfølgelig en mulighed at støde til bagefter. Det må jeg lige overveje. 😉
RT @ibpotter: Alle 17 oplægsholdere på plads til 6 timers snak om online markedsføring http://bit.ly/197nGs
RT @ibpotter: Alle 17 oplægsholdere på plads til 6 timers snak om online markedsføring http://bit.ly/197nGs det ser rigtig spændende ud!
overvejer at rive en dag ud af kalenderen til en Holstebro-udflugt om online markedsføring: http://bit.ly/197nGs
Hej Potter
Taaaaaler og taaaaler? Skal jeg føle mig lidt truffet? 🙂
Det var slet ikke dig jeg havde i tankerne 😉
og tak for sidst. Glæder mig til flække noget sammen. Er lige nu officielt offline, så det bliver efter ferien.
Potter
RT @ibpotter: Alle 17 oplægsholdere på plads til 6 timers snak om online markedsføring http://bit.ly/197nGs
Rigtig godt initiativ, dog er jeg ikke vild med idéen om at betale for at tage til et salgsmøde 🙂
Forstår dine bekymringer. Tror vi er mange der har spildt tid på oplæg, hvor indledningen var halvdelen af oplægget og handlede om virksomheden selv.
Sidste år var der en enkelt der faldt for den – en ud af 17.
Det er også derfor vi har valgt, at alle oplægsholdere skal have betaling. Det forpligter – og betyder at man ikke kan være bekendt kun at sælge. Men derfor kan det stadig forekomme.
Arrangementet er de yo tidligere år gået i nul – fordi vi får støtte.
Som sagt, så forstår jeg dine bekymringer. Håber bare at
det ikke sker.
Potter
Specielt spændt på at høre om “Google Optimizer”, vel mødt;)
Velkommen til Caroline. Ja, du kan godt glæde dig til at høre Morten hoppe ud i Google Optimizer.
Glæder mig meget til dagen.
Potter
Arbejder på at gøre turen til http://bit.ly/197nGs miljøvenlig – og hyggelig. #dm09 Der er mange der skal til Holstebro d. 18. november
RT @ibpotter: Arbejder på at gøre turen til http://bit.ly/197nGs miljøvenlig. #dm09 Der er mange der skal til Holstebro d. 18. november
17 oplæg af eksperter i markedesføring http://bit.ly/197nGs og en chance for at blive kørt til døren http://bit.ly/3Z53O4
RT @ibpotter: 17 oplæg af eksperter i markedesføring http://bit.ly/197nGs og en chance for at blive kørt til døren http://bit.ly/3Z53O4
RT @ibpotter: 17 oplæg af eksperter i markedesføring http://bit.ly/197nGs og en chance for at blive kørt til døren http://bit.ly/3Z53O4
Det arrangement skal jeg da helt klart med til!
Jeg er dog meget i tvivl om, hvilke foredrag jeg skal tage med til – der er så mange, der lyder fede!
Kunne man mon få yderligere uddybet hvad forskellen er på oplægene om “Sporing af Online markedsføring” vs. “Få værdi af din webstatistik”? Er der evt. et bud på hvilket af dem, der er MINDST introducerende/mest for “avancerede” brugere, der i forvejen bruger Google Analytics (og evt. Adwords) dog på ret basic måde?
Jeg er derfor i tvivl om, hvorvidt jeg hellere skal bruge tid på “Hardcore SEO”.. Er det mon blot en introduktion til, at der findes noget, der hedder black hat, eller får man serveret helt konkrete black hat tips, man så kan gøre op med sig selv, om man vil hjem og anvende?
Har tit spildt tid på SEO-oplæg, da jeg efter at have læst en mio. blogposts om SEO og arbejdet med det 4-5 år sjælendt for noget nyt med ud – men måske er der lidt at hente her også for os LIDT erfarne..? 🙂
Ja, det virker måske næsten som dumme spørgsmål, men jeg synes virkeligt det er svært at vælge – og vil ærge mig meget, hvis det viser sig, at jeg har “valgt forkert”…
Dette er jo dermed ikke et ønske om generelle anbefalinger af det ene vs. det andet oplæg, men et håb om at jeg kan få lidt hjælp til at spore mig lidt ind på, hvad der vil passe bedst til mig selv og mit erfaringsniveau. 🙂
På forhånd mange tak!
Der var rigtig mange der var super glade for Hardcore seo sidste år. Ikke konkrete Blackhat tricks, men masse af Greyhat inspiration. Jens Klærke er rigtig god.
Af de andre to vil jeg sige – det kommer an på hvad du er efter. Min fornemmelse er, at Sprogø er mere e-commerce mand – og Jacob mere generelisten på Google Analytics. Det er nok det du skal have i tankerne.
Og så er jeg helt med på hvad du mener med, om du får noget ud af det eller ej. Og det er svært – for hvor meget ved man?
Men nu kender jeg både Jacob og Søren som ekstrem dygtige og meget kompetente “eksperter”, så det skulle undre om ikke du lærer noget 😉
Det gode er, at der er så mange oplæg at vælge imellem….. men det gør det også svært, for man vil så nødig gå glip af noget 😉
Håber vi ses – og at du vælger det rigtige….
Potter
Så er der lukket for tilmeldinger til #dm09 http://bit.ly/197nGs . Hvis du gerne vil med kan du ringe på 20991709 – men så er det også nu 😉
Neeeeej – det er jo skrækkeligt – fordi jeg har været så super sløv til at få mig bestemt, er der nu lukket for tilmelding… Det var jeg vist selv ude om. ØV!
Hvis du ringer på 20991709 kan du nå det endnu. Og det synes jeg da at du skal 😉
Der er ringet – fantastisk, tak for hjælpen! Så kan jeg lære at være ude i bedre tid fremover. 🙂
Vi ses dernede!
Lidt sent svar måske, men jeg kan godt forstå hvis man er lidt i tvivl om forskellen på Effektmåling og Webstatistik.
Søren og jeg har talt sammen, og prøvet at koordinere, så der ikke er alt for meget dobbeltdækning. Jeg vil mene man fint kan deltage i begge med fuldt udbytte.
Kort fortalt: Sørens oplæg handler om effektmåling – måling af kampagner mv (vover jeg mig at skrive på Sørens vejne 🙂 ), mens webstatistik-foredraget i højere grad bliver om at prioritere indsatsområderne for optimering på sitet ud fra webstatistikken. Dvs. både ud fra trafikkilder, entrypages, købsflow mv.
Håber det gav øget forståelse 🙂