Har du mange besøgende på dit website, men for få henvendelser? Det er et element jeg længe har forsømt. Nu vil jeg gøre noget ved det.
Jeg har været rundt på internettet for at blive inspireret. Hold da op der er mange måder at gøre det på.
Her er nogle forslag til at forbedre din kontaktflade på dit website eller blog.
Tilgængelighed
Besøgende skal kunne se dine kontaktinformationer på alle dine sider, hele websitet igennem. Du må aldrig lade din besøgende bruge tid på, at finde dine kontaktinformationer.
Flere kontaktmuligheder
Det gælder om at åbne alle de døre du kan. Overvej derfor, at skilte med telefonnummer, mobilnummer, fax, Skype, email og kontaktformular. Så kan din bruger vælge den form der passer bedst.
Pas på støj
Gem billeder, animeret Flash og video til dine andre sider. En kontakt side skal kun indeholder …. Kontakt informationer – og et enkelt billede 😉
Kontaktformular
Pas på med at gøre din kontaktformular til et spørgeskema!!!! Spørg kun om det mest nødvendige – så som telefonnummer og emailadresse.
What’s in it for me?
Er ved at være klassikeren.
Overveje at lave Witepapers, tips og tricks, tutorials og vejledninger. Ved at give din bruger noget værdifuldt, kan du få kontakt med en ny type kunder.
Alternative informationsmateriale
Selv om alle informationerne allerede er på dit website, så er der stadig dem, der gerne vil have noget i hånden. Lav en ”Send mig mere materiale ” eller ”Jeg vil gerne høre mere om” – så de kan få noget med posten et par dage senere… og dermed lige huske dig igen.
Det har vi haft stort held med på Novamedia Kurser.
Kontaktsegmentering
Måske din besøgende er lidt usikker på, hvem han skal kontakte. Så kan det være en fordel at opgive flere kontaktpersoner: det kunne være support@mitdomæne.dk , salg@mitdomæne.dk , info…
Kontakttider
Hvornår er der nogen på kontoret, hvornår kan der forventes et svar på en mail? Hvornår vil der er nogen der svarer telefonen?
Kort
Giv din besøgende et kort, så man kan se hvor i landet du holder til. Her er det oplagt at buge nogle af de kort der allerede findes. Brug den profil du allerede har oprettet på Google Maps.
KISS
Kort sagt: hold det så simpelt som muligt, og med flest mulige indgange.
Er der noget jeg har glemt?
Nyhedsmail er noget jeg bruger rigtigt meget når jeg markedsfører kurser. Derfor har jeg i alle mine kontaktformularer også en ”Ja tak, jeg vil gerne modtage nyheder”.
Hvordan kommer jeg i kontakt med dig?
“Don’t make me think” er lidt det jeg tænker. Hvad tænker du?
Hamrende banalt, men mange af os blogejere har glemt det. Dialog er meget mere en blot et kommentarfelt. http://kl.am/TBu
RT @ibpotter: Dialog er meget mere en blot et kommentarfelt. http://kl.am/TBu – Læs Potters fine lille huskeliste!
RT @ibpotter: Dialog er meget mere en blot et kommentarfelt. http://kl.am/TBu – Læs Potters fine lille huskeliste!
RT @ibpotter: Hamrende banalt, men mange af os blogejere har glemt det. Dialog er meget mere en blot et kommentarfelt. http://kl.am/TBu
RT: @ibpotter: Hamrende banalt, men mange af os blogejere har glemt det. Dialog er meget mere en blot et kommentarfelt. http://kl.am/TBu
RT @ibpotter: Hamrende banalt, men mange af os blogejere har glemt det. Dialog er meget mere en blot et kommentarfelt. http://kl.am/TBu
RT: @ibpotter: Hamrende banalt, men mange af os blogejere har glemt det. Dialog er meget mere en blot et kommentarfelt. http://kl.am/TBu
Unægteligt et vigtigt emne. Du bør også nævne hCard, som desværre ikke er så udbredt i Danmark endnu (jeg har heller ikke selv været så aktiv på den front, men det bliver jeg snart). Læs mere om dem her: http://microformats.org/wiki/hcard
Det lyder spændende – og tak for link. Det vil jeg se på.
Rigtig godt indlæg Potter.
Det lyder spændende at I hos Novamedia har haft succes med at implementere mulighed for at bestille mere materiale med posten. Den vil jeg selv prøve af snarest muligt.
Jeg så lige på Google Maps, at man hurtigt og simpelt kan få genereret en iFrame kode til ens eget website. Så bliver et jo ikke meget lettere at integrere et godt grafisk kort på kontaktsiden 🙂
Min første tanke er at du har helt ret, mens min næste er at det også afhænger lidt af websitet. F.eks. kunne jeg aldrig finde på at sætte mit telefonnummer på min blog, for hvorfor skulle jeg dog det.
På den anden side så kan jeg sagtens se vigtigheden hvis vi taler om firma websider. Forskellen mellem de personlige og firma siderne er dog stor efter min mening.
Mvh
Mikael
Hej Mikael.
Skægt med telefonnummer. Jeg har haft den samme tanke. Nu har jeg sat mit arbejdsmobilnummer på. Opgiver jeg ikke nummeret, så vil du på De Gule Sider eller Eniro finde mit privatnummer. Så jeg ser det som en klar fordel.
Og så tænker jeg også: hvorfor ikke? Min mobil er jo blot endnu en platform.
Men du har ret: det kommer an på hvad man vil. Jeg synes jo bare, at publicerer man noget på internettet, så er det vel for at indgå en eller anden form for dialog.
Jeg har ikke nogen personlige sider på internettet. De personlige ting holder jeg personlige.
Og rart at høre fra dig Mikael. Løb ind i et gammelt indlæg af dine i dag. “Intern linkstruktur”. Spændende.
Det er klart at hvis man har flere telefonnumre, så kan man jo bruge et som man kunne finde på at slukke når man holder fri.
Men selvfølgelig kan folk finde frem til det og som udgangspunkt ser jeg det heller ikke som et problem, men hvis man er en Darren Rowse eller en Yaro Starak, så kan jeg godt forstå at man ikke deler ud af det.
Mht. indlægget, så var var det egentlig Charlottes skyld at jeg smed det på A-nyhed. Jeg har fået installeret den lille knap igen og det ser ud til at have en fin effekt.
Iøvrigt så vil jeg lige takke dig endnu engang for dit Pottercut med mig (vi skal have lave et mere…). Der er rigtig mange der har hørt det og som synes godt om det. Det har været dejligt med de mange kommentarer jeg har fået.
Så når du igen er frisk, så siger du bare til.
Dejligt at høre, at du gerne vil være med igen. Det vil jeg gøre brug af.
Jeg går og tænker på at lave konceptet om. det er den tid jeg skal bruge på at redigere, der tager pusten fra mig. Så noget af min ferie vil blive brugt til at finde et koncept, hvor der ikke skal redigeres så meget.
Glad for at du vil være med igen. Herligt.
Potter
At Darren Rowse eller en Yaro Starak skulle være mere kendt end mig, har jeg svært ved at forstå 😉
Point taken.
Og hvor er jeg glad for at du vil medvirke i en PotterCut igen.
Jeg har ikke været så produktiv i foråret – hverken på podcasten eller min blog. Der har ikke været tid – har aldrig haft så meget at lavet. Og det er ikke for at pibe – det har været vildt spændende og skønt.
Jeg vil bruge noget af ferien på at finde et nyt koncept. Det er ikke research, planlægningen eller produktionen: det er den tid jeg bruger på at redigere, der taget pusten fra mig.
Så det vil jeg arbejde lidt med, så jeg kan komme i gang til august igen.
Glædeligt at du vil medvirker igen. Det vil jeg benytte mig af.
Venligst
Potter
Det er helt sikkert en vigtig tekst, du har fået lavet her.
Når en side skal stå sin sidste prøve, handler det om at give de besøgende en god grund til at gøre det, som vi vil have dem til at gøre. Det glemmer mange at gøre noget ordentligt ud af, synes jeg.
Dbh