Vi vil gerne introducere dig for en række redskaber du kan bruge i dit arbejde med dit projekt. Din opgave er at prøve at bruge de forskellige muligheder, vurdere deres anvendelighed og byde ind på hvordan du vil bruge det – eller hvorfor du ikke forestiller dig du vil bruge det.

Til næste gang skal du:
Komme med et bud på, hvad du vil bruge din nyhedsmail til.
Skrive teksten til en nyhedsmail.
Finde og medbringe relevante billeder eller grafiske filer.
Komme med dine top ti søgeord.

Dine søgeord:
Med hvilke ord vil du gerne dukke op på Google? Du skal have dine top 10 søgeord med til næste gang. Husk: det er kun godt 21% der finder det de søger med et enkelt søgeord – resten skriver flere.

Skriv en nyhedsmail.
Du skal have skrevet indholdet til en nyhedsmail til næste gang vi mødes.
Har du modet og tiden til det, kan du skrive den direkte ind i constantcontact – det nyhedsmailsystem vi brugte på sidste kursusdag.
Men du kan også skrive den ind i din weblog eller medbringe den i elektroniks format, så vi kan copy and paste det ind i nyhedsmailsystemet. Det vigtigste er, at du kommer med et bud på indholdet til en nyhedsmail – sådan som du har tænkt dig at bruge den.

Logo og billeder.
Medbring logo og billeder. Det gælder altid om at tage udgangspunkt i den bedst mulige kvalitet. Sørg for at få dit logo i det filformat der er nærmest originalen. Tag billeder med på en CD. Og for at vi kan ramme de helt rigtige farver, så medbring farvekoder – ellers ”hugger” vi de rigtige farver fra jeres web.

Gratis billedbehandlingsprogram fra Google
Photoshop er det ultimative billedbehandlingsprogram – men er både dyrt og komplekst. Et rigtigt godt alternativ er Google Picasa 2. Det kommer vi til at se meget mere på i forbindelse med de to kursusdage – men har du tiden og lysten,