19 oplæg om online markedsføring. Enkelte elementer er endnu ikke på plads. Men her er et lille kik på, hvad programmet kommer til at bestå af.

Der er endnu ikke et officielt website med mulighed for tilmeldinger. Det kommer. Men som fast læser, så er du velkommen til at smide mig en mail på ib@potter.dk eller følg mig på Twitter– så vil du være den første til at høre om, hvordan du tilmelder dig. Der er kun 250 pladser i år.

Her er lidt om, hvad du får mulighed for at opleve d. 16. november i Nupark, Holstebro. Som sagt, en skitse, meget tæt på at blive til virkelighed.

Google Analytics for begyndere

Er du i tvivl om hvordan du griber alle dine Google Analytics data an? Få en indføring i hvordan du får værdi af tallene, og hvordan du tolker dem til handling, der giver dig værdi. Analyse fra trafikkilder til konvertering.

Målgruppe: Analytics begyndere

Oplægsholder: Jakob Kildebogaard, Analytics Manager hos Pentia, manden bag Webanalytiker og gæst i PotterCut. Og så er Jakob medforfatter til bogen Analyticsbogen

Analyse og optimer AdWords

Spar penge på din AdWords – Optimer dine kampagner ud fra data. Statistikken viser hvad der virker og hvad der ikke virker, og så er det let at optimere AdWords. Lær hvordan du skal spore effekten, så du har analyse grundlag, samt hvordan du analyserer – både i AdWords og i Analytics.

Målgruppe: Let øvede til øvede AdWords og Analytics brugere

Oplægsholder: Jacob Kildebogaard

Interaktive magasiner online

Du tager det bedste fra to verdener og kombinerer til noget helt tredje. Med udgangspunkt i et konkret eksempel, vil Christian S. Poulsen fortælle om, hvordan de har eksperimenteret med mediet. Se eksempel på et interaktivt magasin.

Oplægsholder: Christian Poulsen, Direktør, CO3 webbureau.

Offline detailbranchens våde drøm

Et oplæg om, hvilke fantastiske muligheder man har for at tracke alting online og derved også måle på, hvilke bannere/email-emne/overskrifter/knapper/adwords.annoncer etc. der virker.

Målgruppe: Begynder/øvede

Oplægsholder: Morten Vadskær, www.kondomaten.dk og www.faktorfobi.dk . Morten har drevet webshops i rigtig mange år og været alle elementerne igennem – flere gange. Han er ikke bleg for at dele sine erfaringer – og det gør han hamrende godt med sin nordjyske lune. Sammen med Jacob Kildebogaard, har han begået Analyticsbogen

Lancér dit site med SEO

Hvad skal der til for at lancere et site, og opnå SEO resultater fra dag 1. En gennemgang af de steps, som kan skaffe et website placeringer, og kunder i butikken fra lancering. Fra før sitet overhovedet er klart, til launch PR som linkbuilder, hurtig indeksering af produktkataloget, udbygning af link profil i månederne efter lancering og meget mere.

Målgruppe: øvede

Oplægsholder: Rune Risom, Vice President, Product at Just-Eat Group Ltd . Rune blogger og kan opleves I podcasten PotterCut og findes på Twitter. Rune har rigtig mange små projekter kørende – og rigtig god til at formidle sine mange erfaringer.

Online markedsføring – hvad gør dine konkurrenter?

”Ude i den virkelige verden følger virksomheder nøje med i, hvad deres konkurrenter foretager sig af nye tiltag og ideer. Det behøver ikke være anderledes online. Lær at følge med i dine konkurrenters gøren og laden på nettet.”

Nøgleord: Konkurrentanalyse – hvem er dine konkurrenter, Hvad skal du holde øje med? Hent inspiration hos konkurrenterne, Værktøjer til at hjælpe dig, Giv ikke det hele væk.

Målgruppen: begyndere / øvede (forvent et højt tempo)

Oplægsholder: Frank Hellerup Madsen, Den Synlige Mand. Frank er en fantastisk grundig mand med sans for detaljerne. Han har en god tilgang til tingene og rigtig god til at sætte ord på de ting han gør. Brug 45 minutter på at høre ham som gæst i PotterCut.

Local Search – målretter du din markedsføring lokalt?

Hvorfor local search?
Local search ranking faktorer
Local search strategi
Mobil og local search

Målgruppe: begyndere/øvede

Oplægsholder: Rasmus Gi Himmelstrup, SEO Analyst hos Omnicom Media Group. Jeg har endnu ikke mødt Rasmus ”in real life”, men følger ham ivrigt på Twitter og på Seoanalyst . Rasmus har fat i noget der det helt store lige nu – og jeg glæder mig til at skulle opleve ham i Holstebro.

Troværdighed gennem godt design

At kommunikere ”troværdighed” er ekstremt vigtigt på nettet, især når det kommer til nethandel. Men utroligt mange laver små fejl, der har stor negativ effekt på ens troværdighed.

Denne session tager udgangspunkt i moderne neuro videnskab, og forklarer hvad der sker oppe i hjernen, når en bruger vurderer om man tør stole på et website eller ej. Og hvilke negative elementer det er man nemt kan rette op på, så ens troværdighed ikke bliver skadet.

Målgruppe: Begyndere

Oplægsholder: Søren Sprogø, afdeling 18. Det er vigtigt med nye input fra år til år – og så er der dem vi bare er nød til at invitere igen. Søren var med sidste år – og igen i år, men med et nyt oplæg. Du kan få en god fornemmelse af Søren ved at lytte til ham her.

Sådan strukturerer du Adwords kampagner

Adwords kan være utroligt nemt at kaste sig over, men uden den rette struktur kommer man nemt til at male sig ind i et hjørne. Hvad skal man oprette af kampagner, annoncegrupper, annoncer osv.?

Søren gennemgår de allermest grundlæggende begreber i Adwords, og kommer med en model de fleste med fordel kan benytte.

Målgruppe: Begynder – Øvede

Kan man tjene penge på podcasting?

Det korte svar er: Ja, hvis du har noget at sælge. Det længere svar handler om, hvordan man bruger lyd og video og podcasting til at opbygge en varig relation til et engageret publikum og konverterer dem til kunder.

Målgruppe: alle

Oplægsholder: Karin Høgh, podcasting-konsulent og journalist, blogger og podcaster om udbredelsen af podcasting i Danmark.

Test din webtekst og få flere konverteringer

Nettet er et skriftligt medie, og i sidste ende er det dine skrevne ord, der får folk til at skride til handling. Derfor er det ekstremt vigtigt, at du forstår at udnytte den fulde effekt af disse ord. Hør om webtekster der involverer, motiverer og konverterer.

Målgruppe: Øvede

Oplægsholder: Michael Aagaard, Online Copywriter . Michael har bloggen ” Online-Tekstforfatter.dk” – en blog fyldt med gode tips og tricks til dig der skriver tekster til internettet. Igen er Michael en jeg har mødt via podcasten – hør ham i Webtekster der involverer, motiverer og konverterer

Usability på Vestjysk

Brugervenlighed handler om at tjene penge. Det er noget vi jyder kan forstå. På jysk handler brugervenlighed ikke om fancy buzzwords og statistisk validitet, men om den simpleste vej til at nå målet: en webside, der giver udbytte for både webside-ejeren og den besøgende.

Målgruppe: begyndere

Oplægsholder: Nicolaj K. Nielsen, Webudvikler, Huset G.

Personlig Branding

Hvordan ser du ud på internettet? Styrer du dit professionelle image eller overlader du det til tilfældighederne?
Sådan bruger jeg de nye medier til at give Google det personlige, faglige, professionelle billede, der underbygger min virksomhed og min gøren på internettet.

Målgruppe: lidt øvede/øvede

Oplægsholder: mig selv – for jeg vil ikke snydes for den oplevelse, alle oplægsholderne skal have dagen før ”Digital Markedsføring 2010”. Her kan du læse mere om Ib Potter, høre mere til Ib Potter og følge Ib Potter.

Hvordan skaber vi deltagelse med sociale medier?

Sociale medier er fantastiske værktøjer til at skabe relationer til sine kunder og forståelse af sine målgrupper. Alle kan nemt komme i gang med de sociale medier. Men at skabe deltagelse og engagement kræver hårdt arbejde og viden om, hvad der motiverer folk og hvordan medierne spiller sammen. Konkrete tips og tricks til, hvorledes man selv kan skabe deltagelse på sociale medie platforme.

Målgruppe: alle

Oplægholder: Maria Schwarz, Seismonaut.

Mobil markedsføring og nyhedsbrever

To emner du helt sikkert kommer til at kunne opleve, men hvor vi endnu mangler nogle detaljer.

Hvor, hvornår og hvad koster det?

Tirsdag d. 16. november klokken 9:00 i Nupark, Holstebro.

Hvis du er medlem af itforum koster det cirka 500 kr. Som medlem af et af de tre lokale erhvervsråd koster det cirka 750 kr. For ikke medlemmer koster det kr. 1500.-.

Som sagt, smider du mig en mail, så skal jeg sørge for at får en mail før alle andre, så du kan sikre dig en af de 250 pladser.

Det bliver en fantastisk dag – og der er stadig overraskelser i vente også.