Jeg er blevet inviteret med til at prøve det helt nye Buzzword – det første “virkelige” Online tekstbehandlingssystem på *Internettet. Der er nok en eller anden tekniks finesse der gør at de vil have at de er de første, for der er allerede andre… nå, men det betyder ikke noget.
For nu har jeg prøvet det – og det er ekstremt cool… noget af det bedste jeg har prøvet længe. Det er nemt, let, letter og hurtigere end Word jeg sidder med på maskinen, og så har det nogle ekstrem lækre features.
Det tog mig ikke længe at oprette mit første dokument, skrive en overskrift og smide et billede ind. Og det er ellers noget der kan drille i tekstbehandlingssystem – at komme et billede ind og få teksten til bevæge sig rundt om billedet. Det kan jeg ikke være den eneste der har brugt masse af tid på…. eller er jeg????
Når det er Internetbaseret, så skal man også kunne dele. Det er meget nemt – du inviterer blot en bruger ved at skrive hans emailadresse ind – og give den inviteret en rolle. Det kan være som medskribent, som kommentator eller blot som læser.
Det er så også min mulighed for at give dig muligheden for at prøve Buzzword, så hvis du har lyst, så smid en kommentar til indlægget her, så skal jeg invitere dig. Du skal bare klikke dig ind på klikke dig ind på Buzzword – oprette dig som bruger, så er du flyvende.
Jeg er helt klart blevet hooked og kan se masse af fordele…. og er oprigtigt imponeret af Buzzword– online tekstbehandling.
Lyder spændende. Send mig en invite og vil give det en chance 🙂
Du er hermed inviteret. Klik på koden her asnre23htdye. Hils fra mig 😉
Lyder som en interessant service, Potter. Især hvis der er flere der arbejder på samme dokument.
Hvordan håndterer de det, hvis flere prøver at skrive på dokumentet samtidig?
Og hvordan er mulighederne for at sikkerhedskopiere og gemme. Eget drev? Opbevaring andre services på nettet? Email?
Jeg går altid med livrem og seler, når det gælder skriftligt arbejde. 😉
Når vi har kurser i at skrive til Internettet og kurser i pressemeddelelser, har vi brug for at kunne skrive til i hinandens dokumenter. Det er her Buzzword virkelig gør en forskel.
Jeg kender ikke deres Backup politik, men kan ikke forestille mig andet end det er som de andre: 100% i orden. Det skal bare svigte en enkelt gang, så er deres produkt værdiløst.
Adobe har opkøbt dem… det synes jeg også borger for noget.
Hey Potter, har du flere invitationer?? Jeg synes det lyder spændende da vi snart her på skolen skal til at overveje hvilken software vi skal bruge til at skrive på…
Undskyld, at jeg udtrykte mig uklart, men det var nu ikke så meget deres back-up politik, jeg var interesseret i.
Mere om der var nogle indbyggede funktioner, der gjorde det simpelt at sprede dokumenterne ud til andre steder. Gode personlig back-up vaner indebærer jo, altid at have vigtige dokumenter mere end et sted.
Ved du hvordan de håndterer det, hvis flere brugere prøver at tilgå det samme dokument samtidig?
Niha… du behøver ingen invitation…. du klikker dig bare ind og opretter dig selv.
Det er ekstremt godt – ville klart vælge at bruge det med en flok studerende .. også fordi det er god etikette….
Jeg ved ikke hvordan det er hvis man skriver på samme tid, men det er helt sikkert taget højde for det. Det kan man se på alle de andre funktioner.
Hvad er det du tænker på konkret Niels? Lidt nysgerrig 😉
Et eksempel kan sikkert anskuelig gøre det bedre, end jeg formår at forklare det. 🙂
Picnik.com (online billedbehandling) tilbyde at gemme dit billede på hardisken, sende pr mail, sende til picassa, facebook, photobucket, flickr etc.
Altså services som applikationen tilbyder sine brugere, når dokumentet er færdigt, og skal til at gemmes/bruges/sikkerhedskopieres/offentliggøres/deles.
Kan Buzzword noget lignende?