Der er to sider af søgemaskineoptimiring: the good and bad – Whitehat / Blackhat bliver det kaldt. Jeg holder mig til Whitehat – fordi det er det der holder i længden og det der tjener dit site og dermed de besøgende bedst. Men der er nogle tekniker der ligger lige på kanten – og her er en af dem: slåfejl og stavefejl.

Noget af det vigtigste når du søgemaskineoptimerer din hjemmeside er, at finde de søgeord der genererer flest besøgende – og de rigtige besøgende. Besøgende der ikke staver korrekt kan jo være lige så gode kunder som dem der kan stave. I arbejdet med Goblue der sælger mobiltelefoner arbejdede jeg med to antagelser: at der er to måder besøgende staver til  “mobiltelefoner uden abonnement” eller “mobiltelefoner uden abonement“? Goblue modtager besøgende fra begge søgninger.

Her er et godt eksempel fra Google. De har registreret hvor mange forskellige måder der er blevet stavet til Britney Spears over tre måneders søgninger via Google.

Og så er der slåfejl – de er bestemt også værd at tage med. Her er et sjovt lille program der kommer med forslag til slåfejl.

Keyword Typo Generator Tool © SEO Chatâ„¢

Keyword
or keyterm