Google Adwords koster først, når annoncen sender en besøgende til din hjemmeside. Derfor er en god Adwords annonce den, der sender den rigtige besøgende. Det kræver at du optimerer dine annoncer.

Der er mange måde at optimere dine annoncer. Én af metoderne er, at du styrer hvad tid i døgnet din annonce skal vises. Standard er, at dine annoncer bliver vist hele dagen. Men sådan behøver det ikke være.

Du kan tidsstyre dine kampagner.

  • Log på din Adwords konto

Gå til din Kampagneoversigt

  • Sæt et flueben ved den kampagne, du ønsker at tidsstyre.
  • Vælg ”Rediger indstillinger”

Google Adwords - rediger indstillinger

Annonceplanlægning

  • Klik på ”Slå annonceplanlægning til”

Google annoncer - annonceplanlægning

Indstil tidszone

Tidszone

Herfra af giver det vidst sig selv. Du kan lave tidsstyring på de enkelte dage, vælge at alle dage skal være ens….

Tidsstyring i Google

Nu kan du segmentere dine annoncer efter, hvilke målgrupper der skal rammes på forskellige tider af døgnet.

Adwords annoncer kan være ekstrem effektive – men der skal arbejdes med dem. At tidsindstille dine Adwords annoncer er én af faktorerne.

Mærker fra Technorati: adwords,,markedsføring