Her er de elementer jeg kunne tænke mig at komme omkring på et Webshop Kursus II. Jeg har kikket på jeres tilbagemeldinger – tak for reaktionerne – og skrevet frit fra leveren. Nu har du den sidste mulighed for at påvirke kurset, for jeg har samlet kursus elementer til 16 timer…. og det når vi nok ikke på en dag.

Så brug lige 10 minutter på at læse det igennem – og smid så en kommentar i bunden, men de elementer du synes der skal indgå i sådan en dag.

Onsdag i påsken kommer jeg så med et udkast til indhold, dato og pris.

 

Et rigtigt statistik program:

Den eksisterende på administrationen i din Scannet Webshop er pinlig ringe og til tider direkte misvisende. Alene det, at du ikke kan vælge dine egne kliks fa gør den ubrugbar.

Jeg tilbyder at koble Google Analytics på alle kursisternes Webshops, så vi på den måde kan se hvordan status er i dag. Er din webshop søgemaskine venlig, findes du på de rigtige søgeord, hvordan bevæger dine kunder rundt i din webshop, hvor kommer de fra, får du noget for pengene du ligger forskellige steder m.m.

Varighed: 1 time. (alt efter hvor mange vi er)

Søgemaskineoptimering

Markedsføring af din Webshop: jeg talte hele tiden om det – men hvordan ser det ud i dag? En kort gennemgang af jeres webshops og status over, hvordan de ligger på de forskellige søgemaskiner – og hvad du kan gøre bedre eller anderledes i fremtiden.

Varighed: 1 time. (alt efter hvor mange vi er)

 

SEM

Hvor kan man annoncere, hvad koster det, hvilke afregningssystemer findes der og hvordan fungerer de? Er det små ”fælder” – noget man skal være opmærksom på? Der er mange der tilbyder dig at være på portaler, bannerplads, prissammenligningsdatabaser, fagblade osv.

Varighed: ½ – 1 time

 

Google Adwords

Det er nemt at komme i gang. Tag dit visa i hånden, så opretter vi en Google annonce til din netbutik sammen. Skal du have det optimale ud af det, så skal du tage et ”Hit På Søgemaskiner” kursus. Dette skal bare ses som en praktisk gennemgang og et lille ”komme i gang” event, som giver dig den første annonce og muligheden for at komme i gang af dig selv.

Varighed: 1 – 2 timer

 

Efterkritik af Webshops:

I sidder med jeres Webshop hver dag. Vennerne klapper jer på skulderen, familien synes du har brugt tid nok på den og du selv har for travlt og har siddet med den for længe til selv at se hvad der kunne gøres bedre.

Med udgangspunkt i jeres webshops, tager vi en slags Top ti fejl og Top ti hænderne op over hovedet, hvor jeg tager teten, men hvor I også sparrer og giver jeres mening til kende.

Varighed: ca. 2 timer (alt efter hvor mange vi er)

 

Nyhedsmail:

Nyhedsmail kursus er et to dags kursus – ikke noget vi sådan lige kan nå. Men, en vigtig del af at markedsføre med nyhedsmail er, at indsamle modtagere til din nyhedsmail. Der er helt bestemte regler for, hvordan man må gribe det an. Vi opretter dig som bruger til et først og fremmest gratis system og får koblet en tilmeldingsfunktion på din Webshop. 

Varighed: 1 time

 

Design din egen faktura

Lækker ny feature i en Scannet Webshop. Jeg har ikke fået kikket så meget på den endnu, men tænker vi kunne gå det igennem og designe en faktura der passer til din Webshop.

Varighed: 1 time

 

Import og eksport af varer

Scannet Webshop er et CMS. Det gode ved det er, at alle kan finde ud af at bruge det. Til gengæld er der rigtigt mange klik når man skal rette i mange ting på én gang. Her er det rigtigt smart med import og eksport funktionerne: ved at eksportere noget som et regneark, så kan man hurtigt rette mange ting på én gang, og så uploade det igen.

Varighed: ½ – 1 time.

 

Din Webshops gode historie

At komme i et blad, avis eller tv er rigtig god reklame. Ikke alene er det gratis, men det kan også være mere effektivt end en annonce. Men det er ikke altid nemt lige at se eller finde den gode historie om din Webshop. Jeg får en af vores dygtige journalister til at finde din gode historie med den vinkel der kan få den solgt til andre medier. Du kommer derfra med stikord til en pressemeddelelse, som du skal skrive derhjemme.

Varighed: 1 – 1 ½ timer (alt efter hvor mange vi er)

 

Netbutik jura

Er du 100% inde i reglerne? Står det hele i din tekst? Hvad med fortrydelsesretten og forskel på garanti og reklamation? Er E-mærket pengene værd eller blot et fordyrende mellemled? Jeg vil prøve at finde en der kan tage fat i de punkter der kan være forvirrende og svære at forstå.

Varighed: 1 time.

 

Produktvarianter

Den er der mange der har svær ved – og det er til at forstå. En god introduktion til den og til hvordan man bedst opretter produkter med varianter, så det ikke skal opfindes frabunden af hver gang.

Varighed: ½ – 1 time

De nye ting i en Scannet Webshop

Ikke fordi jeg skal løbe de sidste 40 opdateringer igennem, men lige tage fat i de væsentligste. Der er nogle designmæssige ting med oprettelse af grupper og produkter jeg har fornemmelsen af, at ikke ret mange bruger.

Varighed: ½ – 1 time.

 

Aftensmad fra Banks og networking

I er ved at være en god flok der bruger en Scannet Webshop hver dag. Nogle konkurrenter – andre kollegaer. Jeg tror I har meget at kunne lære af hinanden, blive inspireret, høre erfaringer og så videre. Så vi kunne slutte dagen af med en kold buffet fra Banks i Holstebro… det kan vi få bragt, så vi kan nyde det i kantinen.

Så hvis kursus dagen slutter klokken 16-17 stykker og der er mad klokken 18, så er der tid til at snakke både før, under og efter maden.

Og her til sidst:

Punkter jeg ikke er glad for at skulle have med i Webshop Kursus II:

 

Stylesheets

Fordi det er så ufattelig kompliceret og ikke altid virker – ikke som jeg gerne vil have det. Der er ingen i mit netværk der kan designe med CSS – og spørger man professionelle, så hjælper de gerne mod en mindre bondegård. Enkle ting kan jeg klare, men mit mareridt er 10 webshops der hver har 5 små ting de godt kunne tænke sig rettet….. den klarer jeg ikke.

 

Technorati tags: Netbutik, kursus, søgemaskineoptimering, Google Adwords