Det er så nemt at lave annoncer på Google, at alle gør det. Adwords, hedder de.. reklamerne. Og når det er nemt, så er der mange om buddet. Og er der mange om buddet, så koster det….
Lidt forenklet kan man sige, at den der betaler mest, for at få sin reklame vist på Google, når en (be)søgende bruger et bestemt søgeord, kommer til at ligge øverst i toppen af Google eller ude i højre side. Der er en masse andre små faktorer, der spiller ind, og det er her du kan vende strømmen af penge, der går fra dig til Google, til at gå fra de rigtige besøgende – og til dig.
Ti tommelfingre?
Ja, slå og stavefejl kan give billige besøgende fra Google. Du kan selvfølgelig bare skrive stavefejl og slåfejl ind på dit website. Det sender bare ikke et ret godt signal.
Men skriver du stave og slåfejl ind i din Google Adwords kampagne, så er der ingen der ser fejlene. Og den der har lavet fejlen, opdager det nok slet ikke – for de fandt jo det de søgte efter.
Altså, teksten i din annonce skal ikke indeholde stavefejl (det må den slet ikke for Google), men de søgeord, der skal fremkalde annoncen, dem kan du styre som du vil.
Typo Generator er det helt rigtige værktøj til den opgave. Det er et online værktøj, der laver slåfejl for dig.
Prøv at tage fat i nogle af de søgeord, du ved er værdifulde for dig. Vælg hvilke slåfejl du gerne vil have programmet til at tage fat i: udeladte bogstaver, dobbeltslag, ombyttede bogstaver, manglende mellemrum og/eller bogstaver der smutter.
Med et enkelt klik, så producerer Typo Generator en god flok slåfejl til dig, som du nemt kan kopiere over i din Adwords kampagne.
Billigere Adwords
Pointen er, at det kan være dit smuthul til billigere Adwords annoncer. Som sagt, så er det en lidt forenklet måde af, hvordan Adwords fungerer. Søgeord der ikke bliver søgt på, kan nemlig gå hen og blive rigtigt dyre, men det er en helt anden historie.
Prøv den af – se om ikke det virker i din kampagne. Online slåfejl
Kan du se fidusen?
Cool værktøj Ib.
Man ville nok godt selv kunne finde nogle af disse ord med stavefejl, men ikke i så høj grad som dette værktøj. Og så er det jo også både hurtigere og lettere, end selv at finde på ordene…
Ja dt knder vi kn alt for gotd 🙂
Faktisk giver det rigtig godt på AdWords… når folk ikke kan stave eller rettere laver lidt slå fejl…
cool
Point taken Henrik 😉
Ja, det er et nemt og hurtigt værktøj – og det gør en forskel. Man kan hurtigt nok komme af med pengene med en Adwords kampagne.
Cool værktøj Potter.
Det er en super måde at ramme flere brugere, som måske ellers ikke have fundet frem til dit website eller webshop.
Hvordan kan søgeord som der ikke bliver søgt på blive dyre? Hvis der ikke søges på dem, så kommer der vel heller ikke nogen kliks og derved heller ikke nogen udgifter?
Alletiders tool iøvrigt. Jeg vil straks tune mine AdWords kampagner med det 🙂
Det er prisen for søgeord der sjældent bliver brugt der stiger. Og ja, er der der ingen der klikker på dem, så er det jo gratis… men Google får så pengene hjem når der klikkes….
Adwords er mere end blot en simpel auktion, hvor den der betaler mest ligger øverst. En annonce der bliver vist mange gange, men hvor der ikke klikkes, har dyrere søgeord end en annonce der klikkes oftere på.
Men du har ret – søgeord der ikke bruges er gratis 😉